Vreemd, de keer- en weerstijlen zouden iets vóór de windpeluw moeten staan, ter dikte van de stormluiken.
Krijgt de GP zzw net als vroeger of blijft oho gehandhaafd?
Beste Michiel, dank voor je reactie - maar het zit wel degelijk in de code van het forum.
Allereerst: ik heb ik beide gevallen EXACT dezelfde procedure gevolgd: tekst opgelicht en de URL er onder geplakt middels de popup onder het ketting symbooltje. De ene keer gaat het goed, de andere keer niet.
Even proberen: dit gaat dus niet goed en dit http://www.msmog.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=262&Itemid=1 dus wel. Ik heb in beide gevallen EXACT hetzelfde gedaan: de tekst opgelicht en dezelfde link in de popup geplakt (inclusief ampersands). Als ik niets anders doe dan blijft er maar één optie over: de software doet iets anders, afhankelijk van wat je oplicht.
Verder val je in een klassieke valkuil, wat ik je niet kwalijk kan nemen, want de halve webontwikkelwereld dondert daar met geraas in. Die ampersand is namelijk helemaal geen speciaal teken in URL's, alleen in HTML.
Er is een verschil tussen het laten ZIEN van een URL met ampersands (of welke andere tekst met ampersands dan ook) in HTML en het opnemen van diezelfde URL in de HTML HREF. In het eerste geval moet je “escapen”, bijvoorbeeld door de ampersand om te zetten naar de reeks ampersand-amp-puntkomma. In het tweede geval moet je als programmeur met je tengels van de URL afblijven en hem 1 op 1 overnemen.
Ik ga nu opslaan en kijken of mijn testjes werken.
.. en inderdaad: het werkt zoals ik beschreef. Er zit dus een fout in de forumsoftware, die klaarblijkelijk kijkt of ik een url met ampersands oplicht of dat ik een gewoon stuk tekst oplicht. Iemand moet in de code duiken en zoeken naar htmlescapes…
Vreemd, de keer- en weerstijlen zouden iets vóór de windpeluw moeten staan, ter dikte van de stormluiken.
Krijgt de GP zzw net als vroeger of blijft oho gehandhaafd?
Ik moest gelijk aan onze mulder Koos Uil denken - oehoe Martin - het blijft OHO hoor
Je hebt gelijk als je het over de plaats van de keer- en weerstijl hebt. Maar die staan inmiddels keurig op de juiste plaats hoor - maar ze stonden er nog niet toen die foto's werden gemaakt. Wat jij op die foto's aanziet voor een weerstijl is een tijdelijk balkje waar ze de bovenas mee hebben gestempeld om de halssteen te kunnen draaien. De kraan trekt dan de bovenas naar boven en dan zetten ze dat balkje tussen een ribbe van de bovenas en de windpeluw. Ze bouwden eerst met wiggen en stapelhout + kwastvrij plankje de stapel onder de halssteen op, zetten dan de halssteen er op en dan laten ze de as er in zakken. Er is dan dus inderdaad nog geen keer- noch weerstijl geplaatst. .
De stormluiken worden vanbinnen uit over de windpeluw heen geplaatst met de horizontale klampen die daar op de rand rusten. Die luiken passen precies tussen de hoek, keer- en weerstijlen van de kap. Het is zo op de Jonge Hendrik en op De Lelie in Eenrum.
Op de bijgaande foto was ik de vangstok middels de kruilier naar boven aan het hijsen, in een oude deken gewikkeld omdat hij geschilderd is ter voorkoming van krassen. Weliswaar op het achterkeuvelens, waar de raamluiken met ervoor de planken op de stijlen op een bepaalde afstand buiten de rand van de korte spruit heen steken. Dus ook idem dito op de windpeluw. Deze vangstok heb ik thuis geschilderd en per fiets naar de molen vervoerd!
Ik ga straks naar Kolham toe om daar eens te bekijken.
Zoals op bovenstaande foto te zien is staat het stormmantje met zijn voorkant gelijk aan de windpeluw. De noodzakelijke sponning voor het luik wordt dus gerealiseerd middels een opbouw, niet door de keerstijl en weerstijl etc. naar voren te plaatsen. De foto is naar beneden gericht gemaakt, je ziet Poland's hoogwerker naast de nieuwe Blom roede staan. Ze gaan morgen ophekken
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?