molen van de Buitenwegsepolder afgebrand

• Robert

http://m.rtvu.nl/nieuws/1458544

• Fietsende

Ik heb op een hete zomerdag deze molen bezocht, wel wat lang geleden. De molenaar van deze wipmolen Hans Bakker heeft een tegenbezoek gebracht aan Groninger molens en logeerde bij mij thuis. Doodzonde, maar helaas nogal dichtbij de vrij beruchte Utrechtse wijk Overvecht gelegen.

Bij de eventuele herbouw: zou hij zijn oude geteerde uiterlijk en zijn typische Utrechtse spitse kap terug krijgen zoals vroeger?  

• Teun

En dan net een van de mooiste molenfilmpjes die ik ken……

• Smokey

Na dit trieste nieuws heb ik besloten dit molentje na te maken in google sketch up.

Ik hoop dat de echte ook snel weer herbouwd kan worden.

• Smokey

Dat is goed nieuws.

• Fietsende

Amper twee weken geleden maakte ik deze foto in de molen van Spetzerfehn (Ostfriesland):

=12pt

• keesvanger

Beste Smokey.

Ik weet niet wie je bent en een persoonlijk bericht sturen lukt via deze pagina niet (meer)

Ik ben onder de indruk van je prachtige tekening in Google Sketch.

Is het misschien mogelijk, of heb je zin, tijd etc. om ook zo'n prachtige tekening van de molen van Zuidwolde (Dr) te maken?

De komende maanden gaan we deze nog wiekloze molen veel promoten, want we willen dat deze prachtige molen in de toekomst weer een functie krijgt.

Dat wordt al met al nog een hele klus!

Een prachtige tekening van hoe het weer kan worden komt dan heel erg goed van pas!  Misschien………?

groet, Kees Vanger

ZIE:  http://myalbum.com/album/B4jvUO3NaACP=10pt

• Fietsende

Hallo Kees,

Heeft Zuidwolde soms twee molens gehad? Op de derde foto (met de boterfabriek) staat een stellingmolen en De Vlijt is een beltmolen….

Gr van Martin

• Smokey

Beste Kees,Ik kan via facebook wel een vriendschapverzoek sturen Mijn naam is Kornelis Smook,als ik genoeg foto,s heb van de molen in zuidwolde en evt wat maten doe ik dit heel graag natuurlijk,het wordt dan een model in 3d via het programma kan de molen draaien,op mijn facebook tijdlijn heb ik ook een filmpje van een draaiende buitenwegse,dit heb ik opgenomen met mijn telefoon omdat ik geen andere opname functie heb.

• Fietsende

Ik heb gistermiddag een fietstocht langs Utrechtse molens gemaakt en kwam ook langs Oud-Zuylen. Hierbij de foto's van de resten van de Buitenwegse wip.