Molen in spiegelbeeld

• Fietsende

De laatste dagen erger ik me geel en groen aan de in spiegelbeeld afgebeelde molen bij zonnig weer tijdens de uitzendingen van WNL. Waarschijnlijk de Onderneming van Witmarsum. Ik heb een mail aan de redactie gestuurd met het vriendelijke verzoek om een en ander te corrigeren.

• Teun

Post is bewerkt op mei 9, 2016, 11:12 p.m. door tvdm

• Fietsende

Hantumerleech

Het gros van de mensen heeft nu eenmaal het liefste dat iets rechtsom draait. Het besef dat je bij een molen daarvoor vanaf de staart naar het kruis moet kijken is daarbij (blijkbaar) maar voor zeer weinigen weg gelegd (zie ook de verschillende discussies hieromtrent op vooral het vroegere prikbord).

En je er aan ergeren? Dan blijf je bezig en heb je een zwaar leven. Het is veel meer regel dan uitzondering dat een molen in spiegelbeeld afgebeeld wordt.

Ik ben nou eenmaal grafisch vakman en als Pietje Precies wens ik geen ‘drukfouten’. Ik heb vroeger het drukprocédé meerdere malen zelfs stopgezet om gespiegelde molens weer goed te maken. En dat zonder met m'n chef te overleggen. Niks zwaar leven maar eerlijk zijn. Ook zag ik bij een lijstje vertalingen met op de Franse vlag rood links en blauw rechts. Fout! Blauw links en rood rechts. De Duitse vlag van boven naar onder rood, geel en zwart, fout dus en ook daarin heb ik moeten ingrijpen. En ik kan zo wel verder doorgaan….