bordje ' achteruit de trap af'

  • Jasper

    Hoihoi

    Heeft iemand een voorbeeld (ik ben het wel eens hier tegengekomen op het forum) van een bordje dat bij het naar beneden gaan via de trap van de molen bezoekers  worden geattendeerd op het achteruit lopen op de trap? Heeft iemand daar een foto of voorbeeld van? 

    Dank alvast, mvg

    Jasper

  • Jan

    Dag Jasper,

    Ik heb zo'n voorbeeld. Hoe kom ik in contact met je? Op het forum kan ik het niet uploaden.

    Groet,

    Jan

  • Fietsende

    Jan

    Dag Jasper,

    Ik heb zo'n voorbeeld. Hoe kom ik in contact met je? Op het forum kan ik het niet uploaden.

    Groet,

    Jan

    Hier een voorbeeld in de molen De Noordstar in Noordbroek. Je kan een foto plaatsen door deze eerst vanuit je fotobestandenmap naar een blanco pagina van Microsoft Word te slepen en dan kopiëren naar deze hier. Zo simpel.

    =12pt

  • Jan

    =12.0pt

  • Jan

  • Jasper

    Hartelijk dank iedereen voor het sturen van het voorbeeld.

  • Lolke

    Het is al eens eerder opgemerkt: het feit dat bezoekers ‘verkeerd om’ een molentrap afgaan, wordt veroorzaakt door de aanwezigheid van (te hoge) leuningen, terwijl een molentrap bovendien voor zover ik weet historisch gezien helemaal geen leuningen hoort te hebben. Beide kwesties zijn elegant in één klap op te lossen door die te hoge leuningen te vervangen door de onopvallende ‘handrails’ op de trapbomen die al in veel molens te vinden zijn: geen bezoeker durft dan nog met zijn rug naar de trap naar beneden te gaan. Als we dan toch te maken krijgen met allerlei wettelijke veiligheidsvoorschriften, zou het geen slechte zaak zijn als die handrails overal verplicht werden gesteld.

    Post was bewerkt op 11-06-2017 23:10 door Lolke

  • Fietsende

    Ik heb zojuist een nieuwe waarschuwingsbord - ik ben grafisch vakman - gemaakt, iets anders en leuker dan het voorbeeld uit Noordbroek.

    Klik en kopieer met de rechter muisknop op deze afbeelding. Dan uitprinten en zonodig (laten) lamineren. Moet mooi passen op een A4-velletje. Indien mogelijk bij iedere trap een exemplaar ophangen.

    =12pt

  • Ton

    Beste allemaal, inplaats in Nederlands te zoeken krijg je meer ideeen als je in het Engels zoekt met google. Knip en plak dit ( sign backwards from the stairs ) in Google.

  • Michiel

    Leuningen weg, touwen terug, bordjes onnodig…