OPROEP AAN ALLE MOLENAARS

• Oscar

OEPROEP AAN ALLE MOLENAARS

Op 9-8 word het code geel en orange! Met windstoten van windkracht 10 en 11! Zet je molen zo goed mogelijk vast en haal alles naar binnen. We willen niet weer zoon ramp als de twiskemolen! Voor speelmolenaars adviseer ik om je hele molen binnen te zetten! Ook zware stukken. Morgen ochtond is alles weer veilig! Mocht er toch een ongeluk gebeurd zijn laat t me weten of app t me. Sterke!

• koen van der maat

De molenaars weten dat zelf ook wel.

molenaar in opleiding op de Torenmolen te Gronsveld, Hompesche molen te Stevensweert en Zeldenrust in Zandhoven
  • Lolke

Oscar, wat er met de Twiskemolen is gebeurd was niet te voorkomen; de molenaar had alle vereiste voorzorgsmaatregelen genomen, maar tegen een ‘direct hit’ door een windhoos begin je niets.

Verder hoop ik inderdaad ook dat men net als vroeger dit forum blijft gebruiken om belangrijk en interessant molennieuws, zoals dus bijvoorbeeld over eventuele en onverhoopte stormschades, meteen met alle belangstellenden te delen.

• Fietsende

Ik heb vandaag tussen 18.00 en 19.00 uur de Entreprise 3½ velden om gekruid, zonder dat de bliksemafleiderskabel van de ringleiding los was. Boven mij dreigende luchten met striemende regen. En alles gecontroleerd en vastgezet. Wel was er op 1 km ten noorden van de molen een kleine windhoos zichtbaar. Foto genomen.