Alweer geschrokken

• Henk Klöpping

Henk Klöpping, Molen van de Groote Polder, Slochteren
  • Oscar

Zohee! Dat vind ik echt niet kunnen! Van wie is die foto als ik vragen mag?

• Henk Klöpping

Oscar

Dat mag je best vragen, Oscar, maar daarop geef ik geen antwoord. De foto is juist met opzet bewerkt zodat de man niet herkenbaar is.

Het gaat niet om de man. Mensen maken fouten - ik ook! - en je moet niet omdat je eens een fout hebt gemaakt de rest van je molenaarsleven daar last van hebben, meen ik. Daarom dus onherkenbaar gemaakt.

Wat waar is, is dat het heel gevaarlijk is wat er op die foto te zien is. En ook dat het - zoals zo vaak - met de beste bedoelingen werd gedaan. Maarlos van de overduidelijke gevaren voor deze man en het kind dat hij op de arm houdt -  het is ook nog eens een heel slecht voorbeeld voor bijvoorbeeld bezoekers. Die kunnen zo denken dat dit heel gewoon is en die willen dan ook met hun kind zo “leuk spannend” voor dat rondvliegende gevlucht hun selfy of videootje maken.

• Fietsende

Henk Klöpping
    Oscar

Dat mag je best vragen, Oscar, maar daarop geef ik geen antwoord. De foto is juist met opzet bewerkt zodat de man niet herkenbaar is.

Hallo Henk Klöpping, je had de pet van de man ook onherkenbaar moeten maken. De Hoop staat er overduidelijk op: er is maar één molen van die naam met een donkergroen stellinghek en witte dekplanken. Voorts ziet het plaatje erg Gelders uit. Dit is de molen van Oldebroek. En vind de naam bij de molenaar(s) in de Molendatabase, dat brengt risico's met zich mee.

• Henk Klöpping

Hallo, Martin - helaas zet jij dat allemaal hier op het forum, dat was wat mij betreft niet nodig geweest. Nu kan ik dat petje heel makkelijk nog even weg-retoucheren, maar dat is nu tamelijk zinloos geworden. Het ging hier trouwens nadrukkelijk NIET om één van de molenaars van de molen van Oldebroek, daar zat je naast. Om wie het dan wél ging - dat is gelukkig nog steeds niet publiek en dat zou ik graag zo houden..