Molenvrienden..
iemand wees me er op dat op Facebook een aardig plaatje te zien was van een jongedame (ik schat 10-12 jaar) die zonder valbeveiliging het gevlucht inklom. De trotse schrijver zag in deze meid al een molenaar. En ja, wat moet je nou.. alweer schrikken - of niet?
Ik schrik er toch weer van. Waarom laat een molenaar zoiets toe, vraag ik me af? Als zo'n meisje uit het gevlucht valt is dat verschrikkelijk. Ik meen dat mensen onder de 14 hoe dan ook niet in een gevlucht zouden moeten klimmen, te gevaarlijk. Het meisje was er ook niet echt op gekleed, ze staat in een fleurig rokje in het gevlucht en kan dus makkelijk ergens achter blijven haken. De hoogte valt op zich nog wel mee, tot ongeveer de eerste klamp, dus zeg maar een meter of 3-4, je kunt verdedigen dat dat ongeveer net zo gevaarlijk is als het klimmen in een wandrek tijdens de gym. Maar ja, dan zijn ze er op gekleed, liggen er vaak matten of kussens onder en - een wandrek staat meestal ook niet op een meter of 10 hoogte (het was een stellingmolen). En verder weet ik niet hoe ver dat wichie door is geklommen, als het nog hoger ging vind ik het al helemaal niet kunnen.
Wat is jullie mening?