Eerst een woordje uitleg: Mijn vader bezit nog over een graanmolen van Lucien Koppen uit Maastricht van 1929Deze graanmolen werd vroeger gebruikt voor commerciële doeleinden.Er zitten 2 nieuwe maalstenen in de molen geplaatst nadat hij laatst gebruikt is in begin 1960.De molen werkte met een aandrijfriem en een stoommachine.De molen is perfect om graan voor brood, veevoeder en pasta te malen.  Gegevens: zie ook foto’s2 maalstenen van 1,10 m diameter Capaciteit 700 kg per uur.Indien met een elektrische motor wil aansluiten zal deze  25 pk  moeten zijn.Een tractor met aandrijfas is ook mogelijk voor gebruik van de molen.De graanmolen staat in Wuustwezel Belgie Tip van mijn vader die maalder is geweest:Je mag niet te warm malen dit bepaald de kwaliteit van het bloemGraan malen met een hamermolen ( een andere molen dan deze) is niet aangewezen om te malen, dan wordt het graan te warm en dan is het meel (bloem) dood. Deze molen gezien de ouderdom zou nog perfect in een molenmuseum kunnen staan niettegenstaande de molen nog kan malen. Vraagprijs 4.500 € Indien er nog vragen zijn wil ik hier graag op antwoorden. Karl Hens,0496/23 30 04

Foto's kan ik nog doormailen