Ook namens mij gefeliciteerd met het nieuwe ‘prikbord’. Het is wel even wennen, maar dat is met alle veranderingen zo. Nu even kijken hoe alles werkt…
Jesse in 't Veld
Molenaar “De Lelie”, Puttershoek
Met dank aan André en Peter voor al het werk dat er aan vastzit.
Ik vraag me af of André en Peter hieraan hebben meegeholpen. Andere prikborden met andere thema's zoals Engeland.prikbord en Ierland.prikbord hebben ook een dergelijke metamorfose ondergaan. Zij waren allemaal ondergebracht bij de zogeheten dochters van Startpagina.
Functioneel is het nieuwe forum een behoorlijke verarming ten opzichte van ons oude prikbord:
Je kan niet reageren op een eerdere posting anders dan met een quote
Er is geen overzicht wanneer wat gepost is
Je kan niet zien wat je al gelezen hebt en wat niet
Er gaat minder tekst op een scherm dus je moet meer scrollen
Je kan geen priveberichten meer sturen
Er is nu wel een knopje om een url naar een foto te plaatsen, maar foto's uploaden gaat nog steeds niet, dus je moet ze nog steeds eerst ergens anders uploaden.
Je kan de draden niet meer allemaal openklappen, dus je moet best veel klikken om alles te zien
Ik ben benieuwd of hier nog verbeteringen in komen.
Molen De Wielewaal, Beneden Leeuwen
Bij het oplichten van tekst om daar vervolgens een link aan te knopen blijkt dat de software de boel “escaped”.
Dus, het teken & (ampersand) wordt dan omgezet naar de sequens & amp ; Dat is storend, want ofwel licht je geen tekst op en dan krijg je een lelijke URL te zien : http://www.slochtermolenstichting.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=145&Itemid=1 ofwel je doet het netjes, maar dan werkt de verwijzing niet omdat de boel is ge-“escaped” Zoals je hier kunt zien.
Verder: wat ik nogal overbodig vind is dat er regels worden toegevoegd die aangeven dat ik de post heb bewerkt. Ik denk dat bijna iedereen wel een tikfoutje maakt en dat dan bij nalezen pas ontdekt. Een “preview” zie ik niet. Het zal dus regelmatig gebeuren dat je “de post wijzigt”. Wat is de toegevoegde waarde er van dat anderen dat zien? Het gaat immers niet om forensisch onderzoek (en zo ja: dan staat het wel in de logs van de software, mag ik hopen). Van mij mag dat “uit”. Er is al heel veel lege ruimte op een pagina en die regels nemen nog weer een stuk ruimte in beslag waar je eigenlijk niets aan hebt.
Verder kan ik na een tijdje mijn eigen post niet meer wijzigen. Toch knullig als je na 1 dag pas nog eens nalezend een domme typo ontdekt…
En ik ontdek net ook dat de software ook in de postings mijn tekst wijzigt, zodat ik met een rare knutsel dingen moet aangeven als & amp ; …
Post is bewerkt op okt 8, 2014, 3:45 p.m. door Henk Klöpping
Ja je ziet dat dit forum duidelijk minder gebruikt wordt. Ik ben een tijdje geleden al naar Twitter gegaan, maar daar is ook maar beperkt molennieuws en ben van armoe nu toch maar op Facebook begonnen. Daar is genoeg molennnieuws als je genoeg vrienden en likes weet te vinden, maar ook erg veel onzin ertussen en je moet tenmiste iedere dag kijken anders is het alweer verdwenen.
Misschien zijn er andere forum platformen waar we naar toe kunnen?
Molen De Wielewaal, Beneden Leeuwen
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?