Beste mensen,

Het initiatief ligt van deze mailverzending ligt inderdaad, zo bleek vanmiddag, bij Startpagina. Ik laat even in het midden om meteen heel bijdehand naar ‘daders’  te wijzen. Via de nieuwsbrief naar beheerders werd afgelopen week wél duidelijk dat er een mail zou uitgaan naar ‘oude gebruikers’ om ze op de hoogte te stellen dat het prikbord werd vervangen door het forum.

Daarbij is mij vooraf niet te kennen gegeven dat de mailverzending naar alle ‘oude gebruikers’ via het molenprikbord zou verlopen. Ik keek dus even flink op m'n neus toen vooral klachten, vragen om inlogs en verzoeken om adressen uit de database te verwijderen met tientallen tegelijk binnenstroomden. Twee mails naar Startpagina hierover bleven onbeantwoord waarop ik vanmorgen bovenstaande tekst heb geplaatst om wat rust in de tent te krijgen. Ik verkeerde geheel in de veronderstelling dat er een hack of soortgelijke inbraak had plaatsgevonden, temeer daar er ook spamberichten werden (mee)verzonden.

Al met al zal de bedoeling van Startpagina om ‘oude gebruikers’ op de hoogte te stellen van de omzetting van prikbord naar forum goed bedoeld zijn; vooralsnog leverde het door de nogal gebrekkig verlopende wijze, bij heel veel mensen flink wat misbaar op. Volgende week dus maar eens om de tafel om deze werkwijze grondig onder de loep te nemen. Laten we het maar op een leerproces houden. ;-)

Wederom met excuses,

Peter van den Dongen