Hoe foto's rechtstreeks op dit forum plaatsen?

• Fietsende

Eureka, ik heb een manier gevonden hoe eenvoudig het is om foto('s) op dit molenforum te plaatsen en het gaat nog vrij snel ook!

Indien jouw computer over Microsoft Word beschikt: open een blanco pagina en schrijf daarop jouw tekst. Let wel: links uitlijnen en de lettertype Arial gebruiken. Toets dan op Enter voor een leeg witregel daaronder. Sleep een foto uit een fotobestand in jouw computer naar deze Word-pagina (moet niet al te groot zijn, met de muis een hoekje „vastpakken" en dan kleiner schalen). Controleer indien nodig het geheel op eventuele fouten. Als alles klaar is, klik op de menu Bewerken > dan Alles selecteren. Vervolgens toets je op Ctrl + C en open een topic in het molenforum, dan Ctrl + V. Klaar!

Zo heb ik vandaag gedaan met de foto van de molenmaker op de standerdmolen van Kloosterzande. 

• Fietsende

Hier nog een test, moet nogmaals lukken zoals in mijn eerste topic beschreven. SnagIt of Avatar: nooit van gehoord, tenzij die laatste een mooie SF-film is met van die blauwe wezens.

Mooi toch?

• Fietsende

De Microsoft Word die ik gebruik is van het type met een wit vierkant met blauwe rand en blauwe W erin. De nieuwe kammen heeft de molenmaker geleverd. Het erin slaan heeft nauwelijks moeite gekost, ze klemden niet erg. Gewoon mooi voor de foto. Ik zette de kamkoppen met potloodlijnen op steek en daarna de kammen weer eruit gehaald, om de kamkoppen op een werkbank met een beitel en schuurpapier rond te bewerken. Het bovenwiel (is van De Jonge Hendrik) had maar vijf nieuwe kammen nodig, omdat de oude gebarsten waren. Verder in twee bonkelaars 26 kammen vervangen. De foto is van 1993. Ik heb heel wat tientallen kammen door mijn handen laten gaan. Ook nog recent in Kolham.

• Fietsende

Ja, dat ben ik zelf. Camera (met analoge zwart-wit film) op statief en de sluiter was pneumatisch op afstand bediend. Daarna m'n doka ingedoken om de foto's te ontwikkelen. Wat lijkt het met de huidige digitale toestanden lang geleden….

Post is bewerkt op feb 13, 2015, 4:22 p.m. door fietsende-molenaar