Afgelopen zaterdag heb ik een fietstocht gemaakt in Kollumerland, zeg maar “onder de kont” van het Lauwersmeer. Mijn eerste fietstocht sinds de hersenschudding die ik drie maanden geleden tegen het paard van de maalstenen in Kolham heb opgelopen.

Bezoek gebracht aan de Windlust in Burum. Het is echt een hele mooie molen geworden, knap werk van Kolthof en Vaags. Groen van jaloezie dat deze molen lekker licht kruit, twee minuten om 180 graden te kruien. Er wordt geregeld gemalen en er is beneden een leuke winkel gevestigd. Daar is een prachtig boek verkrijgbaar over deze molen (zie Molendatabase), prijs 25 euro.

Er was onlangs een discussie over de bezetketting op dit forum, ik heb een filmpje gemaakt van een strakke bezetketting: https://www.youtube.com/watch?v=aD46jMAIjxo&list=UUdyK8If7K7VmVbgEZ_PwuEA

Verder heb ik de Molendatabase van Burum geheel herzien en van nieuwe foto's voorzien, maar die van Tochmaland en Kollumerpomp zijn ook bijgewerkt. Na thuiskomst bleek ik 67 km te hebben gefietst.