Hoe moet een dekbed eruit zien?

alle mensen
wij hebben sedert 7 maanden een nieuw dekbed
ikea
€120,-
nu merk ik dat in het midden de dons of wat het is, naar de zijkanten toeschuift.

aan het voeteneind is het te dik waardoor je bijna niet kan instoppen als ik t omkeer is het hoofdeind te dik

hoe hoort het eigenlijk?

moet de middenstuk ietwat plat zijn? het is schuin gestikt om de vulling op zijn plaats te houden maar t werkt niet .
t ligt niet mooi op bed omdat het midden plat is en de 4 randen dik.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Interieur
1.7K

Het beste antwoord

Dat zou niet moeten gebeuren. Het klinkt alsof de naden die de vulling verdelen niet goed gehouden hebben. Dit lijkt me een typisch gevalletje klantenservice.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Als het dons is, dit zou ook op het label staan wat op het dekbed zit, dan moet je het geregeld echt opschudden.
Ik heb donskussen gehad en als ik dat niet deed zat alles in 1 hoek
Dus opschudden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je vraagt hoe het hoort. De vulling moet evenredig, op elke plek even dik, verdeeld zijn. Dekbedden die carré gestikt zijn, dus in vierkantjes, voldoen hier het aan, de vulling kan dan geen andere kant uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
graag gedaan!
Dat lijkt me logisch: een dekbed hoort gelijkmatig gevuld te zijn. Het is nou eenmaal niet de bedoeling dat je het warm hebt als je aan de rand van je bed ligt en koud als je midden in je bed ligt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een dekbed dat doorgestikt is zodat de vulling niet (teveel) kan schuiven, zou niet mogen zijn zoals jij nu beschrijft (alles aan de 'lage kanten': zijkanten en voeteneind).
Zitten die stiksels niet los? Denk je dat de vulling gewoon weggeschoven is binnen de banen die gestikt zijn? (Dat zou ook niet moeten!)
Ik zou contact opnemen met Ikea, want 7 maanden vind ik wel een erg korte levensduur voor een goed dekbed :-(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het dekbed moet gelijk zijn qua vulling!

Ik zou zeggen terug naar ikea en ruilen voor een goeie of geld terug!