Brandweer naar molen in Maassluis

  • R. Swijghuizen

    Zojuist ontvangen:

    22:08:16 16-10-08 PRIO 2 TS121 TS122 Molen De Hoop Zuiddijk 90 Maassluis Onderzoek

    1400121 BRW Waterweg (Maassluis) (Korpsalarm)

    1400122 BRW Waterweg (Maassluis) (Blusploeg 1)

    1400124 BRW Waterweg (Maassluis) (Commando)

    1400126 BRW Waterweg (Maassluis) (Blusploeg 3)

    1400999 BRW Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Monitorcode)

  • Paul Kors

    Beste molenvrienden,

    Om paniekerige gedachten te voorkomen.

    Het gaat om een onderzoek van de brandweer.

    Paul Kors

  • de strandmulder

    o pff gelukkig dat er niks aan de hand is schrok er erg van.

    ik dacht al aan bliksem inslag.

    Zat net op de site van P2000 te kijken en zag een hoop brandweer wagens er heen gingen

    Reed zelf rond 21:30 van Schiedam richting huis over de A 20 en het onweerde flink met hagel erbij, gelukkig kan ik nu met een gerust hart slapen.

    ( P.S. en voor wie er morgenavond naar Haastrecht gaan tot morgen)

    groeten de Strandmulder

  • Jan Althof

    MMM….had Swijghuizen beter kunnen Swijgen! :-) :-) :-)

  • Paul Kors

    Hallo Garrit,

    Hier onweert het nu in Voorburg.

    Ik weet zeker dat De Hoop momenteel aan

    2 bliksemkabels staat, maar dan nog…met

    de kracht van bliksem valt niet te spotten!

    Je weet maar nooit, zelfs met de beste

    voorzorg kun je pech hebben.

    Ik ben me ook rot geschrokken;

    had letterlijk tranen in mijn ogen.

    Dank voor je medeleven.

    We kunnen gerust gaan slapen

    Ik neem nog wel een stevige borrel

    om van de schrik te bekomen.

    tot molens !

    Paul Kors

  • Rob Pols

    Ja, ik schrik me ook het lazarus bij het lezen van zo'n headline. Doe dat alsjeblieft niet meer! :)

    Er vielen in Vlaardingen ook een paar flinke buien, gepaard met harde regen en hagel. De wind in de buien viel erg mee. Herfstonweer?!

    Rob P.

  • Tim Dreessen

    Er is mogelijk iets gebeurd met de lichtinstallatie aan de balie. Het fijne weet ik er (nog) niet van. Ik kom 11 jaar op deze molen en dan is het geweldig schrikken als je zo'n bericht op het prikbord leest. Wat mij betreft hoeft dat niet zo.

  • L.v.d.W.W.

    Ik schrok me de pl….s!!

    Gelukig dat het dan een oefening is, maar waarom moet dat nou gelijk in de titel van een bericht staan dat de brandweer naar de molen moest? ik bedoel in het bericht zelf staat al dat het een oefening is:)….?? Want van de titel schrok ik nog het meest!

    Gr, Luc

  • Paul Kors

    Helemaal mee eens Tim.

    Een dergelijk onderwerp moet je niet zo aankondigen.

    Bovendien is het beter als direct BETROKKENEN meededelingen doen.

    Die weten bijvoorbeeld tevoren wanneer er een brandOEFENING is.

    Als je dan als outsider schrijft: “brandweer naar Molen xxx” heb je wel gelijk,

    maar zaai je onnodig paniek en kan de branweer door een eventuele toeloop zijn werk niet naar behoren doen.

    Goed bedoeld denk ik, maar nooit meer zo a.u.b.!

    Paul Kors

  • Sicco Fockens

    Goedemiddag,

    Ik ben het hier niet mee eens. We hebben in Nederland nu eenmaal een systeem van brandweeralarmering waarmee iedereen mee kan lezen, of dat nu via internet of via een eigen pager is. En op het moment dat er gealarmeerd wordt om naar een molen te gaan, is dat in principe nieuws over molens, dat hier op het prikbord kan. En, hoe triest ook, als ergens een echte molenbrand woedt, is dat ook nieuws dat hier hoort.

    Natuurlijk moet je het feit dat de brandweer met prio 2 naar een molen moet, niet als een molenbrand aankondigen, maar dat is hier ook niet gebeurd. Ook vind ik het achteraf melden van een oefening met een bericht met in het onderwerp ‘brand…’, zoals hier weleens eerder gebeurd is, fout.

    groeten, Sicco