Website Photomuseum

  • Paul Kors

    Beste Martin,

    Laat je niet kisten hoor, er gaan nu nieuwe deuren voor je open.

    Genieten van je hobbys neemt niemand van je af en je molenvrienden blijven je molenvrienden.

    Tot molens !

    Paul

  • Martin E. van Doornik

    Bedankt Paul voor je opbeurende woorden. Ik bevind me midden in de chaos van verhuizers, rommel, grote dozen, kantoorspullen, opgestapelde meubelen, olievlekken op de vloeren van verdwenen machines, afscheid genomen van mijn trouwe Heidelberger Degelpers, straks gaat deze PC, waar ik zo vaak aan zat als er geen werk was, ook weg. Mijn bureau is al leeg geruimd en de foto van m'n mokkel van de muur gehaald, welke al 14 jaar hing. Overal hangt een dieselstank van de vorkheftruck die door het pand dendert. Toen ik nog op een molen actief was, ging ik geregeld op de vrije vrijdagmiddagen straight vanaf dit pand naar de molen toe. Dus ook een deel van de molenherinneringen geworden. Overal foto's in het drukkerijpand gemaakt. Wederzijdse (e-mail) adressen genoteerd van collega's. Overaf heerst er een grafstemming.

    Ik probeer zo positief mogelijk te blijven.

  • leo middelkoop

    De foto's zijn bijzonder aardig en soms heel goed; het aantal valt mij een beetje tegen.

    De bijschriften zijn hier en daar niet goed. De afgebeelde toren in Zierikzee is beslist niet de St. Lievensmonstertoren, maar de Zuiderhavenpoort.

    “Zaanse Schans plm. 1880” lijkt mij ook eerder een verzinsel uit de 21ste eeuw dan een afbeelding van de werkelijke locatie. Volgens mij is dit het Westzijderveld.

    De afgebeelde paltrok (keurig in het kruis met de buitenroe op komen) wordt ongetwijfeld door één van onze Zaanse jongens herkend. Bij mij wilde het kwartje even niet vallen.

    Wel een goede foto.

    Groet,

    Leo

  • leo middelkoop

    Sorry, ik geloof dat het kwartje alsnog viel: dit is volgens mij De Dienst Jacobs.

    Groet,

    Leo

  • Robert Van't Geloof

    mooie site. vind die foto van De Hoop in rotterdam wel genig ik zie op 1 roe 1 duiker en 1 half ligge gr robert

  • Jacob Dekker

    Of hij had al weer bijgelegd, nadat ie eerst gezwicht had. Hoe het ook zij, je kunt het niemand meer vragen

    jAAp

  • Rolf

    Heerlijk al die vrijwel lege straten ook, wat een ruimte.

    Sommige dorps- en stadsgezichten zijn gelukkig bewaard gebleven en goed herkenbaar maar overal staat het nu tot de laatste meter helemaal tjokvol met blik.

  • Mario Collombon

    En zo spannend is het nou toch ook weer niet, een molen malend met 2 in top. Of het nu in geval van buiig weer was, met een strakke lucht of gewoon voor een keertje omdat het ff makkelijk is, het gebeurd en gebeurde en een molen kan er tegen.

    En nu niet paniekeren maar ik zie ook een gevalletje ongelijke zeilvoering :)

    http://www.photomuseum.nl/stadenland/rotterdam%20molen.jpg

    groeten Mario

  • Gerben D. Wijnja

    Klopt Leo. Dit is inderdaad De Dienst Jacobs met verder op aan de horizon oliemolen De Vogelstruis, balkenzager De Grauwe Eend, paltrok De Huisman en zaamolen De Gebroeders.

    Gerben D. Wijnja die even tijd vond (zij het al laat in de avond) om weer eens op het prikbord te kijken.

  • Lolke Rang

    Leo, het schijnt een trend te zijn bij niet-echt-deskundigen: men denkt òf dat ‘Zaanse Schans’ hetzelfde betekent als ‘Zaanstreek’, òf dat er in de Zaanstreek vroeger alleen aan de Zaanse Schans industriemolens stonden. Dezelfde misvatting was een tijdje geleden ook te beluisteren op Discovery Channel, in een programma over de ontwikkeling van de windmolen in Nederland. De conclusie moet dus luiden dat ‘Zaanse Schans’ als naam té goed in de (toeristische) markt is gezet.