De Stenen Molen van Brecht (Bounke Bounke) vanochtend uitgebrand.

  • Rob Pols

    Je denkt in eerste instantie bij het zien van het nablussen dat het met de kap en het wiekenkruis nog meevalt, maar na het lezen van de reactie van John de Jongh blijkt duidelijk anders. Verschrikkelijk zonde wat hier is gebeurd, zeker omdat ik een keer of drie bij deze molen (die niet ver over de grens staat) ben geweest. Eén keer ben ik in de belt geweest waar het er behoorlijk netjes uitzag. We hebben toen nog wat zitten drinken en eten op het terras voor de molen. Ondertussen schoot ik zoveel mogelijk foto's. Ik weet nog dat er cd-schijfjes aan de onderkant van de kap hingen. Van het gaffelrad op het achterkeuvelens kon ik geen goede foto's maken vanwege teveel tegenlicht van de zon die recht tegenover stond.

    Ik hoop dat alles met de verzekering in orde is en dat de molen snel wordt hersteld. De molen is te uniek om niet tot volledig herstel over te gaan! Sterkte aan de eigenaars hierbij.

    Rob P.

  • Rob Pols

    Hallo John,

    En dat terwijl jullie al omkomen in het werk….

    Succes en tot snel!

    Groeten, Rob (van het Duo BarPol)

  • Bart Hoofs

    Heel begrijpelijk die gevoelens John! Dat is nu het mooie aan molenmaker zijn: het scheppende waarmee normaal lang iedereen van kan genieten.

    Maar als ik goed ben ingelicht staat er zaterdag iets moois te verwachten en gaat er weer iets de lucht in.

  • Rob Simons

    Verschrikkelijk! Brand is wel het ergste wat een molenaar/moleneigenaar kan meemaken…

    Veel sterkte aan de eigenaar/molenaars/uitbaters.

    Rob

  • Rob Pols

    “Maar als ik goed ben ingelicht staat er zaterdag iets moois te verwachten en gaat er weer iets de lucht in.”

    Welke molen wordt opgeblazen, Bart? :D

  • Bart Aertgeerts

    Blijkbaar is de kans op brandstichting groot… :(

    Het Nieuwsblad

  • Bart Aertgeerts

    John,

    Je had er inderdaad prachtig werk geleverd. Heb je enig idee wanneer je gaat onttakelen? Indien ik kan, zou ik dat wel met eigen ogen willen zien (en fotograferen).

    Is er al nieuws of de molen opnieuw gaat opgebouwd worden?

  • Fisher

    Goed nieuws.

    Enkele dagen na de ongelukkige brand zaten al de nodige instanties rond de tafel.

    De molen zal gerestaureerd worden. Dit is mij bevestigd door molenbouwer De Punt.

    Nu maar afwachten wanneer men er hiermee start.

    Marc.

  • Bart Hoofs

    Dag Marc,

    Impliceert dit ook dat molenbouwer De Punt de molen gaat herstellen of toch molenbouw De Jongh?

  • Bart Aertgeerts

    Fisher Schreef:

    ——————————————————-

    > Goed nieuws.

    > Enkele dagen na de ongelukkige brand zaten al de

    > nodige instanties rond de tafel.

    > De molen zal gerestaureerd worden. Dit is mij

    > bevestigd door molenbouwer De Punt.

    > Nu maar afwachten wanneer men er hiermee start.

    >

    > Marc.

    En op welke manier is De Punt hierbij dan betrokken? Ik dacht dat De Jongh ging onttakelen en dat er verder nog helemaal niets beslist was?