Onbekende molen

  • Jaap Tiedema

    Hoi David,

    Ik denk dat je hiermee de molen van het Ouddeel in Tytsjerk bedoeld.

    De molen van Nijetrijne is ongeveer 40 jaar geleden omgetoverd tot recreatie-woning. Behalve dat de toenmalige eigenaar niets aan het onderhoud aan de molen heeft gedaan, heeft hij ook niets veranderd om er een recreatiewoning van te maken. Zodoende zit alles nog origineel in de molen van Nijetrijne.

    Vroeger was de molen net zo ingericht als de Deelsmole van Vegelinsoord. Omstreeks 1900 is er een molenaarshuis naast de molen gebouwd en is de woning uit de molen gesloopt. Hierna is er aan de inrichting niets meer veranderd.

    Groetnissen

    Jaap.

  • David van B

    Ik bedoelde inderdaad de molen van Ouddeel in Tytsjerk. Sorry voor het onduidelijke misverstand. Deze molen heeft mijn inziens niets meer met een originele molen te maken en zelfs het draaien lijkt hem onmogelijk te zijn gemaakt.

    Gegroet,

    David

  • Marcel Stroo

    Toch schijnt deze molen nog te kunnen draaien, kijk eens op:

    http://www.molens.nl/dbase/molen.php?v=1&plaatsnaam=tytsjerk&molenid=1072&toonoverzicht=1&page=1

    Marcel Stroo

  • teake

    een vrouw uit marrum heeft de molen gekocht en wil na dat ze er zelf in heeft gewoond de molen verhuren

    verder heeft ze ook al les gekregen van de oude eigenaar dhr. Veerdig om t molentje te laten draaien

    er heeft onlangs ook wat in de woonbijlage van de LC gestaan over dit molentje.

    gr. teake