Na het krantenartikel gelezen te hebben in het Eindhovens Dagblad besloot ik 30 sept. per mail de nieuwe eigenaresse, Elvira Heijmans, te polsen hoe ze het zou vinden als de molen ook weer zou gaan draaien. Ze was meteen erg positief dus dat viel niet tegen! We besloten binnenkort een afspraak te plannen maar daar ging wat tijd overheen en ik hoorde niets…..
Dussss..
afgelopen zaterdag eind van de middag besloten Jeroen en ik nog ff langs Acht te rijden en ze bleek in de molen aan het werk te zijn! Meteen hartelijk onvangen en kregen gelijk een hele rondleiding. De staat van gevlucht enz. bleek verrassend goed te zijn en we besloten op zondat terug te gaan om de hals en pen schoon te maken. Dat was zo gebeurd, maar draaien ging nog niet want een schutting en heg op de belt stonden in de weg. Daar werd op maandag wat aan gedaan en het wordt nu zo gemaakt dat 1 schuttingdeel uitneembaar is als we willen draaien. De het is goed gekortwiekt zodat het gevlucht er net doorheen draait Helaas kan de molen alleen op ZW draaien, maargoed beter iets dan niets.
Het waaide aardig maandagavond en hij liep meteen leuk!! Ook gisteravond weer geweest om wat te klussen en vanavond was het dan zover. De opening van de bed and breakfast en de molen!! Even 2 zeilen uit nuenen voorgehangen en toen deed ie het zowaar met erg weinig wind!
Het ligt nu in de bedoeling de molen een paar keer per maand te laten draaien. De eigenaresse is in ieder geval erg enthousiast!
Ik denk dat de foto`s voor zich spreken
http://www.mijnalbum.nl/Album=ONAAUENT