Ha Rudy,
In grote lijnen ben ik het wel met je ééns.
Dat jij in je molenkamertje de nodige molenplaatjes heb hangen, daar is niets mis mee in mijn beleving ( ook ‘holland bolland’ verlevendigd het vertrek aardig), maar je komt wel ééns in molens waar bijvoorbeeld veldkruizen,korbélen en légerings balken etc kompleet aan het zicht ontrokken zijn door allerhande molendagpamfletten of affices van ‘het jaar van de molens’.
Of dat zelfs het bovenhuis van een wipmolen aan de binnenkant compleet ‘behangen’ is met dergelijk spul, dat hoeft voor mij nou ook niet zozeer.
Waar ik me ook nog wel ééns aan erger is dat er meestal zaterdags bepaalde molens draaien en waar dan steevast de nationale driekleur achter op de kap staat, en dan bij sommige ook nog ‘halfstok’ omdat de blauwe wimpel er zonodig boven moet staan.
Toen ik onlangs bij zo'n molen ééns vroeg waarom die vlag nou altijd uit moet, kreeg ik als antwoord dat ze dat doen om te kunnen bepalen of de molen wel op de wind staat !
Toen heeft de Bever met gekromde tenen even tot tien moeten tellen !!
Maar dit even ter zijde
Beste Ruud, mocht je toch van gedachte veranderen, en je kaarten uit je kamertje verwijderen,laat dan in ieder geval 32 kaarten achter…….
En laat je koelkast ook maar staan, want anders wordt de melk zuur.
Groet van een malende / zeilendrogende Bever.