mbt Braamt: zonde van zo'n goed voorzien werkpaard!
mbt “concentratiekamp”: ik moest zelf direkt aan de film “Chicken Run” denken
(en voor de mensen die dáár de overeenkomst nog niet hebben gezien tussen het kiekenkot en een concentratiekamp mogen die film nog eens kijken) en daar kan
men ook hartelijk om lachen…
Relativeringsvermogen is een groot bezit van een wijs mens denk ik dan als ik hier
sommige (soms wellicht ondoordachte) reacties lees.
Nog op deze:
“Zo langzamerhand kan ik het ook wel ”walgelijk“ vinden dat steeds maar die vergelijking gemaakt wordt tussen de echte, lees beroeps, molenaars en de vrijwilligers/klungels die overal met hun tengels, klevieten en wat dies meer zij vanaf moeten blijven.”
Ik weet waar Willem B. over spreekt en snap wat hij bedoelt, zo weet ik mij ook te kunnen stellen in Jan A. zijn punt. Zelf ben ik geen “gediplomeerd vrijwilliger”, wat volgens sommigen nog steeds een doodzonde zou moeten zijn, maar daarnaast ben ik wel al meer dan jaren “beroeps” geweest (wat maakt dat ik nog steeds niet aan een watermolen kom, da's voor waterpezers). Vér voor ik wist molenmaker te
worden had ik al een bovenas gestempeld, roeden hersteld, opgehekt en een windpeluw vervangen; een “zondigende” vrijwilliger of een “die hard”, wie zegt het?