Weer lekker gedraaid vandaag

• Andreas de Vos

Hoi Erwin,

Ah, dus helemaal geen chocolade… Bedankt voor de toelichting.

Groetsels,

Andreas de Vos

• paul

Wat ben ik toch blij dat wij in Ravels tot op heden alleen maar Pilsenmout aangeleverd krijgen.

Mijn witte kloon zou er nogal uit zien.

PS. afgelopen zaterdag ook nog eventjes (<2u) gemalen. het duurde namelijk niet lang voor alles (700kg) opgemalen was.

• paul

oei

<2u moet minder dan 2u zijn

• Patrick

Ook in wit leverbaar!

• jeroen

ik was er ook bij, en wat geeft dat een troep!!

de geur zat de dag erna nog steeds op me.

wat wel opviel is dat het helemaal niet van de schuddebak afstroomde, er moest goed opgelet worden dat op tijd met de hand werd doorgeduwd om te voorkomen dat de meelpijp volliep.

maar toch weer een leuke ervaring rijker.

Groeten, Jeroen

• Rob Simons

Schuddebak? Je bedoelt meelbak? ;)

• jeroen

uiteraard;)

stel je eens voor dat het zo stroef zou gaan dat het niet eens meer van de schuddebak zou gaan….

• leo middelkoop

Hoe werkt dat malen van chocolademout voor het koppel stenen? Het vervuilt en vervet vermoedelijk enorm! Is dat daarna nog te gebruiken voor ‘gewoon’ maalgoed?

Groet,

Leo

• Erwin

Leo,

Het is gewoon mout hoor! Dus je maalt het net zoals anders, alleen heb je veel minder maaldruk nodig, daar de korrel bros is. Het heeft wat weg van het malen van rogge. Nee het vervet niet en Ja het koppel is gewoon weer te gebruiken voor ander maalgoed. We malen graan en maken geen chocoladepasta … ;-)

Erwin.

• Camiel

Wanneer gaan jullie groenmout malen? Ongetwijfels is via het prikbord wel een vakjury te maken die wil bekijken welk kleurtje Erwin het beste staat. Volgens mij is er zondag veel gelachen in Uden.