Weekend Parijs

• Jacob Dekker

Hallo Martin,

Dit is niet de Moulin de la Galette, maar de molen Le Radet. De Moulin de la Galette, ook wel de Blute Fin genoemd, staat op een hoogte wat verder naar links op jouw foto. Het opschrift op het poortje op jouw foto is fout en dus verwarrend. Zie ook de Europese Molendatabase van Jan van der Molen.

Groet, jAAp

• Jan Althof

Eerst kon ik hem nog aanschrijven op z`n e-mailadres, maar dat heeft`ie ook weggehaald. Slap! :-(

• Rob Pols

Heel erg bedankt allemaal, Casper en de anderen!

Nu weet ik alleen nog niet waar de Galette precies staat, maar als ik de Rue Lepic blijf volgen moet ik hem vanzelf zien? Jaap zegt dat hij honderd meter verderop iets naar links staat als je vóór de voet van de Radet staat.

Of ik die stenen molen ga bekijken weet ik nog niet. Dat hangt af van de andere dingen die op het pad komen. Ik wil in ieder geval naar de Sacre Coeur met dat adembenemende uitzicht over de stad en het Place du Tertre. Niet om mezelf te laten vereeuwigen door een kunstenaar (zou wel een mooi karikatuur opleveren), maar vanwege de typische sfeer daar. Alsof je door een bergdorpje wandelt en niet in zo'n metropool als Parijs. Montmartre was één van mijn mooiste ervaringen ooit.

Ik kan me goed voorstellen dat menig kunstenaar zich erdoor liet inspireren.

Groeten, Rob.

• Rob Simons

Vanop de Sacre Coeur heb je een mooi uitzicht, maar wat een trappen moet je daar maken! Net alsof je alle molens van Schiedam achter mekaar beklimt..

Maar inderdaad een leuk stadje, Parijs.

• Tom Blaak

Beste heer Pols,

Van jou valt zeker een mooie karikatuur te maken, maar ik zou deze blauw inkleuren en je toch een wit mutje op je hoofd aansmeren als ik kunstenaar zou zijn……….

Ik wens je alvast veel plezier in het mooie Parijs.

Groet van de jouw welbekende Kersensmurf

• Martin E. van Doornik

Hoi Rob,

Weet je nog niet waar de molen staat? Kijk hier maar:

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-4NNCRYNZ.jpg

De rode cirkel is de molen die op mijn foto (zie mijn topic van 17.01 uur) staat en de rode pijl wijst de Sacre Coeur aan.

Gr. van Martin

• Rolf

Zozo … het gevlucht heeft inmiddels een belangrijke verbetering ondergaan … sinds ik daar begin jaren 90 een keer passeerde … niet op de fiets maar in een eend.

http://www.mijnalbum.nl/Album=VZASPAZG

De biotoop is nog steeds merde.

• Andreas de Vos

Moulin de la Galette staat op het hoekje in de cirkel, kijkend naar die molen links Rue Lepic in lopen, ongeveer 70 meter, en tegenover de straat Rue Tholozé staat rechts (links is die straat) die andere molen:

(gevonden via Google Earth)

Je kunt ook google-maps raadplegen: http://maps.google.nl/maps?hl=nl&tab=wl

en zoeken op Rue Lepic, Parijs. Dan kom je te laag uit, de weg loopt in een lus dus iets schuin naar rechtsboven scrollen. Zet het sattelietbeeld aan en je krijgt de molens in beeld. Je kunt zelfs in de straat rondlopen (geel poppetje naar de straat slepen)

Geinig wel, ik ga gelijk ff naar huis kijken ook :D

Groetsels,

Andreas de Vos

• C.v.d.Berg

Beste Rob je zou het aan de kat van ome Willem kunne vragen,die is per slot van rekening in Parijs geweest,met vriendelijke groet Cock.