Weekend Parijs

• Jacob Dekker

Beste Rob,

Een heel stuk van die trappenloperij naar de Sacre Coeur kun je omzeilen door de Funiculaire de Montmartre te nemen, een kabelbaan die pal naast de tuinen aan de voorkant van de SC ligt.

Ook kun je de Metro naar het station Abesses nemen, dan ben je ook al een stuk onderweg.

Groet, jAAp

• Heklat

Hallo allemaal,

Het is mooi om te zien dat jullie allemaal interesse tonen in mijn werkelijke naam, maar ik heb niet voor niets een pseudoniem gekozen, dus ik zal jullie mijn ware indentiteit voorlopig even schuldig blijven. Voor degene die toch nog iets over mij willen weten, ik zal een dezer dagen een smoelenboekaccount maken waarin ik iets meer vertel.

Mijn kritiek op Martin was dat zijn foto niets met molens te maken had, maar met fietsen. Hebben ze daar niet andere fora voor?

Ik heb er helemaal geen bezwaar tegen als hij wil bewijzen dat hij in parijs is geweest bij een molen, maar laat dan een plaatje zien van Martin bij de molen (met of zonder fiets, dat maakt niks uit). En ik vertrouw er ook op dat mensen op dit prikbord niet gaan liegen over plaatsen waar ze zijn geweest.

Maar nu weer terug naar molens, want we dwalen steeds verder af.

Gegroet

• Michiel Regelink

Nog een molen in Parijs. Ik vond deze toevallig doordat ik de locatie van een molen die ik ooit in de buurt van het atractiepark Disneyland heb gefotografeerd.

Te vinden door “Ivry place du 8 mai 1945” in te typen op Google Earth.

• Rob Pols

Hier een aantal fraaie opnamen uit de (hele) oude doos:

http://lezart.free.fr/Images/Paris/Histo/parishisto.htm

Op één van de foto's zie je links Le Blute Fin en rechts de Le Radet staan; inderdaad maar een klein stukje uit elkaar.

Die foto van die vier malende molens vind ik ook waanzinnig; een stenen bovenkruier en drie standerds; drie met dwarsgetuigd wiekenkruis en één met Berton. Waar zou dit zijn? Ook op Montmartre? Ook toen was de windvang niet je van het!

Groeten, Rob.

• Jacob Dekker

Mierenneuker!!!!

jAAp

• Patrick

Beste Heklat,

Ik vind het zwak dat je een pseudoniem kies.

Waarom durf je niet met je eigen naam te schrijven.

Wat je kritiek over die fiets van Martin betreft ben ik het wel met je eens.

We schijven hier over molens en niet over fietsen (mogelijk is daar een ander forum voor).

Patrick (wel eigen naam)

• Martin E. van Doornik

Het ging wel om mijn molenfietsvakantie in Frankrijk. Parijs, Nantes, de Loirestreek. Veel geleerd van het fraaie Berton-systeem!

• Mike Ekelschot

Ach ja, er is over “pseudoniem” en “wat wél op dit forum” al zoveel digitale inkt gevloeid….

Op deze wereld zitten nog steeds “volwassen” kleuters en soms komt men ze ergens tegen…

• Michiel Regelink

"Ik vond deze toevallig doordat ik de locatie van een molen zocht die ik ooit in de buurt van het atractiepark Disneyland heb gefotografeerd."

Ah, ik vergat ‘t woord ’zocht'.

• L.v.d.W.W.

http://molen.startpagina.nl/smoelenboek/heklat/15363.html

Maar volgens mij is de heklat nog goed ingepakt en nog erg sneu met z'n naam.

Groeten,

Luc Ruijgt om het eens volledig te schrijven!