zo pa is er zeil aan het voorleggen duswil ik hen ook hier felisiteren.
ikb hoop dat ik nog veel van hem kan leren
Niet alleen zijn die 25 jaar geweest ten eigen nutte ook Aad Schouten is zo iemand die zich al vele jaren inzet voor molenaars-in-opleiding. De steunpilaren van het Gilde van Vrijwillige Molenaars. Dat alles op onbaatzuchtige wijze.
Dubbele felicitatie's dus.
Maar er zou best eens meer over deze mensen mogen worden geschreven in de Gildebrief. Er is laatst een verdienstelijk instructeur uit het Gelderse na 25 jaar en heel veel leerlingen gestopt maar geen aandacht hiervoor. Overigens heb ik dit verzoek al meteen bij de redactie ofwel Huub van Est gedropt.
Laten we hopen dat Aad en vele andere oude rotten in het molenaarsvak nog lang kennis blijven overdragen. In het Brabantse hebben ook diverse oud-leerlingen mogen geniet van de zgn. “molencatechese”.
Er staan nog enkel andere steunpilaren in dat rijtje. Instructeurs Gerda Koster-Westervaarder; B'e Oomkens, maar ook Hans Petit, die altijd vreselijk aan de weg timmert met zijn windgemalen meel, maar op zaterdag ook jonge a.s. molenaars aan het werk heeft en zich een geboren pedagoog toont; Willem Huizinga, van de Eva in Usquert die ik al meermalen in Woldzigt mocht begroeten en die in het Groninger gilde z'n sporen verdiend heeft.
Zijn er anderen in het lijstje die ( nog altijd) zeer actief zijn? Ik ben daar erg benieuwd naar. Overigens valt me op dat in m'n instructie clubje in Norg, dankzij de nieuwe aanwas, de gemiddelde leeftijd steeds hoger wordt! Ik zie mezelf op mijn zeventigste geen molen meer draaien en zal dus nooit in zo'n lijstje terecht komen. Groet,Margreet
aad van harte gefeliciteerd met je 25 jarig jubileum ik zal er zaterdag in bergeijk een op vatten en een ectra rondje laten draaien(mocht er wind zijn ) wat een tijd
en dan te bedenken dat hopelijk nog makkelijk 25 jaar bij kunnen komen .
het gaat je goed op je molen. (molens) groeten aan jou en je familie .
warme groet uit bergeijk gerrit
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?