Schipmolen Oostenrijk

• Bob Poppen

Martin,

Het is dus ruim 20 jaar geleden dat je het laatst in Gifhorn bent geweest.

Onderwijl hebben ze daar niet stil gezeten en er wel het een en ander bijgebouwd.

Ook hebben ze geleerd van reacties, opmerkingen, kritiek, wensen, etc.

En dat zoiets vruchten heeft afgeworpen is te zien.

Ik heb er in ieder geval vorig jaar met plezier een dag rondgezworven en genoten van alles wat er is te zien - ook al is het dan in een (openlucht)museum.

• Jacob Dekker

Hallo Stefan,

Met jouw suggestie om als je een bericht op het prikbord wilt voorzien van een foto dan maar een link te plaatsen naar de oorspronkelijke foto ga je voorbij aan het aspect dat een foto IN HET BERICHT ZELF dit bericht direct verduidelijkt en wat misschien nog belangrijker is, verlevendigt, Vaak zegt een plaatje meer dan duizend woorden. Er staan al genoeg droge en saaie berichten op het prikbord!

Groet, jAAp

• Stefan Boumans

Ik heb niet gezegd dat je helemaal géén foto moet plaatsen.

Ik ben inderdaad vergeten te vermelden dat een klein(er) plaatje vaak net zo veel zegt als een hele grote, die uiteindelijk toch verkleind moet worden (of je dat nu zelf doet, of de portier) om te kunnen zien wat erop staat.

Maar ja, dat heb ik bij eerdere berichten met dezelfde strekking wel gedaan.

Maar vooruit, hierbij nogmaals de suggestie om het in mijn ogen het beste te doen: als je een foto van mijnalbum plaatst, plaats dan de link met in de naam alleen het woord “foto”. Die plaatjes zijn duidelijk genoeg. Je kunt die foto al of niet voorzien van een link naar, of de link naar de grote foto expliciet vermelden. Slimmeriken zullen het woord “grote” ook nog zelf aan het woord “foto” vooraf kunnen laten gaan en de grote foto kunnen opvragen als ze daar behoefte aan hebben.

• Mario Collombon

Begint een beetje eentonig te worden dat elke keer wanneer er een plaatje geplaatst wordt bij een bericht er een aanmerking komt van jouw kant. Waarom maak je je er toch zo druk om? Heb je zelf nog een pc uit de jaren nul die super traag is? Iets anders kan ik niet bedenken.

• Stefan Boumans

Tja, je laat prima zien hoe jij denkt, Mario.

Het is zeker niet zo dat ik op elke grote foto reageer, dus vanwaar jou bewering dat dat wel zo is?

• Mario

Omdat dat in 9 van de 10 gevallen wel zo is, want zo vaak worden er geen foto`s geplaatst bij een bericht.

Maar wáárom reageer je er steeds op. Bij mij opent het bericht en zie ik de foto en dan denk ik 'tjonge wat een mooie foto :) '.

Maar wat gebeurt er bij jou dat je het steeds maar weer hebt over de grootte van de foto?

• Stefan Boumans

> Omdat dat in 9 van de 10 gevallen wel zo is,

> want zo vaak worden er geen foto`s geplaatst bij een bericht.

Staaf dat dan maar eens met feiten.

• Mario Collombon

Heel simpel. Ik zou zeggen, zoek in het prikbord archief bij auteur eens onder je naam, en met trefwoord foto. Dan krijg je wel een lijst aan reacties waarvan ook een groot aantal met commentaar over de grootte van de geplaatste foto`s.

Maar nu heb je nog niet gezegd wáárom die foto`s te groot zijn naar jouw zin en waarom je er dus steeds commentaar op levert.

• Stefan Boumans

Nee, klopt. En ik ga ook niet serieus op je vragen in voordat je hier een lijst publiceert van berichten met (mag zelfs alleen groto) foto's en berichten van mij die commentaar leveren op de grootte van de foto's.

Jij zegt dat 9 van 10 dergelijke berichten commentaar van mij krijgen. Nu zul je misschien problemen hebben 10 van die berichten te vinden, want die verschijnen niet vaak, zeg je (maar ik ben ervan overtuigd dat je ook hier de fout ingaat).

Als het werkelijk zo is dat er zo weinig foto's geplaatst worden, zou ik ook niet begrijpen waar jij je zo druk om maakt. Dan zul je ook niet zo vaak van mij een commentaar kunnen vinden. Of wil je beweren dat ik op elk bericht 10 reacties plaats?

• Andre Koopal

Zullen we deze discussie maar stoppen? Jullie zijn met zijn tweeen alleen maar standpunten aan het herhalen, en komen we er toch niet met elkaar uit.

Ik ben het met Stefan eens dat die grote foto's niet handig zijn, en dat een kleinere afbeelding net zo handig is, maar laten we er geen halszaak van maken.

Groetjes,

Andre Koopal

moderator molenprikbord.