Molendag Pakket

• Tom Blaak

Beste collega's,

Ik heb me aangemeld als deelnemer aan de NMD, echter nog geen pakket mogen ontvangen? Hoe kan ik deze toch in mijn bezit krijgen?

Verder zijn de activiteiten op de molen iets uitgebreid, kan ik dit ook aangeven?

Misschien dat een Hans de kroon of iemand van DHM hier op kan reageren of iemand anders natuurlijk.

Groet,

Tom

• Johan van Dijk

Hoi Tom,

Voor mij en m'n molen(tje) 't Witte Lam geldt precies hetzelfde. Graag zou ik ook het pakket ontvangen.

Vriendelijke groet,

Johan van Dijk

• Enkie

Stuur een mailtje naar dhn@molens.nl en geef aan wat het probleem is.

Enkie

• Tom Blaak

Hoi Enkie,

Heb ik reeds gedaan een week geleden maar nog geen reactie.

groetjes,

Tom

• gerrit jurgens

ook bergeijk staat voor het tweede jaar al ingeschreven maar ook geen molen pakket wel kreeg ik een reakti op de mail van een zekere marit hendriksen die had daarvoor een mooie mail over de molendagen gestuurd maar daar kon ik niet uit wijs worden of wij nu wel of geen pakket krijgen en waneer dus ik weet het ook niet meer ik blijf er niet naar vragen dan maar geen extra publisitijd er voor .

de molen draaaid van 10 tot 1700 uur twee dagen lang er zijn kleurplaten sminken smidags er zijn rondlijdingen er is een grabbelton en mijn kaken zijn gesmeerd voor de historische feiten en verhalen en .en de mensen die mij kennen weten dat dat de mensen die die woorden stroom overzich heen krijgen met rooie oortje de molen meestal verlaten . kortom laat de dagen maar beginnen met of zonder molenpaket . groeten uit bergeijk .

• Enkie

Probeer het eens met volgend emeal adres en let op de hoofdleters.

NMDG@molens.nl

EnkieTom Blaak schreef:

>

> Hoi Enkie,

>

> Heb ik reeds gedaan een week geleden maar nog geen reactie.

>

> groetjes,

> Tom

• Bart Hoofs

Stuur even een mailtje naar Marit Hendriksen: m.hendriksen@molens.nl

Dan moet het ook duidelijk worden voor Gerrit Jurgens of Bergeijk een pakket krijgt.

Het is voor de buitenwacht niet duidelijk wie verantwoordelijk is voor Nat. Molendag. Ook het idee van Margreet om (regio)organisatoren aan te stellen is een prima plan. Dicht bij de mensen is veel makkelijker en de response veel hoger.

Spreek dan uit ervaring vanwege het organiseren van het Brabants molenweekend.

Natuurlijk wil je meten wie meedoet en mag je e.a. verwachten van de deelnemers maar de manier waarop is misschien niet de klantvriendelijkste. Gerard Sturkenboom en Barend Zinkweg meldde dit al eerder hier. De moleneigenaren en de molenaars zijn de “klanten” van de werkgroep Nat. Molendag. Als die vrijwilligers niet meer mee willen doen is NMD ten dode opgeschreven en wat bereik je dan daarmee?

Bart

(die het pakket wel ontving en al verspreidde).

• Hans de Kroon

Om het geheugen op te frissen: Nat. Molen- en Gemalendag is in 1973 “uitgevonden” door Eric Zwijnenberg. Vanwege 50-jarig bestaan van De Holl. Molen. Als bestuurslid van het Gilde voor Vrijwillg Molenaars kwam hij op het idee om in oktober 1973 zoveel mogelijk molens draaiend te hebben op 1 dag.

Dit evenement is vanwege het grote succes herhaald en verplaatst naar mei, zodat het ook kon aansluiten met Landelijke Fietsdag van de ANWB.

De organisatie is al die jaren gezamelijk (en nu nog steeds) in handen van De Holl. Molen en het GVM. Nu is ook de Gemalenstichting organisatiepartner.

Als projectmedewerkster trekt Marit Hendriksen voor het 2e jaar de organisatiekar. Zij is de spil van Nat. Molen- en Gemalendag. Zij start binnenkort een campagne in de landelijke pers om volk naar de molens te lokken. Via haar kan je aan een pakket komen als het onverhoopt niet ontvangen mocht zijn.

Jannes Tichelaar in Erica verzorgt (al heel veel jaren!) heel trouw de nabestellingen van materiaal.

Ondergeteke verzorgt jullie aanmeldingen op de website http://www.nationalemolenengemalendag.nl/

We zitten nu op ca 350 aanmeldingen, Er mag best wat meer bij!

• Hans de Kroon

Indien er wijzigen zijn in het programma voor NMGD, dan graag een compleet nieuwe aanmelding doen en bij het hokje “opmerkingen” even aangeven dat het een correctie betreft. Ik gooi de oude aanmelding weg en vervang hem compleet door de nieuwe. Voor mij is het niet te doen om te puzzelen waar het verschil zit.

Als het goed is moet je onlangs een digitale Nieuwsbrief ontvangen hebben waar alles in staat. Op persoonllijke aanvraag kan ik je die toezenden.

• Hans de Kroon

Zoals eerder gemeld is Nat. Molen- en Gemalendag deels een feestje van het GVM, zowel landelijk als regionaal. Ik hoor helaas niets of weinig over GVM-afdelingen die willen stimuleren dat zoveel mogelijk molens in hun regio deelnemen aan NMGD. Lijkt mij voor hen een schone taak om dat nu eens goed op te pakken!

Voor het maatschappelijk draagvlak van het molenbehoud en de werving van aspirant-molenaars is het van eminent belang dat het enige echte Molenfeest van het jaar een succes wordt en blijft!!

Tegenwoordig staat alles wat geld kost permanent ter discussie!! Aan ons als Molenvolk om die discussie in het voordeel van alle molens te beslechten!