Oude molenfilmpjes

• Justin vd Heuvel

Geweldige filmpjes Piet!

Ik heb van elke seconde genoten!

Justin

• Vincent Claessens

Deze molen is volgens mij de Nijverheid in Stramproy, te herkennen aan die wit geschilderde band met kartels op de bovenste steenlagen van de romp.

• Paul Knelange

In Wentelende Wieken zitten dacht ik opnames van Zevenhuizen.Met pijp Arie van den Bos en de kruiende man Boele? Er werd vroeger wel best gemalen,ook die opnames van de Schermer,schitterend.

• Rob Simons

Wat opvallend is, is dat die molen in de GAANDE stand staat, in tegenstelling tot wat je zou verwachten in Limburg…

• Martin E. van Doornik

Er staat een gelijksoortige foto van Lei van de Winkel in het bekende standerdmolenboek van Zweers. Het decor is hetzelfde.

• Rob Simons

Aan de buitenkant is het volgens mij de molen van Jetten in Uden! Nog in de oude kleurstelling en met Van Bussel stroomlijn.

• Arie Hoek

Beste molenvrienden en vriendinnen,

Wat een prachtig beeldmateriaal, ik heb genoten!.

Nou heb ik iets met de Schermer en mijn hart ging open, fantastisch!, en wat gaan sommigen molens er overheen!

Ook uitaard de Kinderdijk bekeken, zag tot mijn genoegen dat mijn speelmolentje ook vereeuwigd is.(gekregen op 4-jarige leeftijd) dapper draaiend mijn vier halfjes, en na 41 jaar nog “still going strong ”.

Op het filmpje uit 1927 is de man die onder de kruiketting kruipt, volgens mij, Piet Hoek de latere molenaar van de Blokker, jammer dat het gezicht maar even in beeld is.

Arie.

• daan snippe

Beste Piet wat bedoel je met een gele balk?

Groetjes Daan.

• Piet Lodder

Hallo Daan,

Ik begrijp uit je vraag dat het je nog niet is gelukt om de fimpjes te bekijken.

Ik weet niet welke brouwser jij gebruikt. Ik gebruik de nieuwste versie Internet Explorer met Windows XP Prof.

Toen ik betreffende site had geopend verscheen er bovenin het beeld een (gele?) balk met een of andere melding die te maken had met de benodigde Mediaplayer. Ik weet niet meer hoe de melding precies luidde maar het klikken er op was voldoende om de verder te kunnen.

Tot mijn spijt kan ik je niet meer vertellen maar misschien dat er lezers zijn die je beter van dienst kunnen zijn.

Ik hoop dat het je alsnog gaat lukken.

Groeten,

Piet