Groninger Molenweekend

• Margreet

Iemand heeft me eens verteld dat provinciale molenweekends ooit zijn uitgevonden om collega's uit de lande de gelegenheid te geven elkaars molens te bezoeken. We hadden op zich genoeg bezoek, maar niet een molenaar. Nu ja vierde weekend van augustus herkansing. Woldzigt staat in Drenthe. Overigens staat de molen helemaal zonder borden. Ja inderdaad biotoopproblemen. Toch denken we dat we als de schilders klaar zijn, maar gewoon weer gaan draaien. Het bevalt zo goed met zo'n molenaarsdriehoek hier. Groet,Margreet

• Martijn Scholtens

Zaterdag heeft de Grote Geert gedraaid van 10 tot 17 uur,en zondag van half 1 tot ongeveer half 6 zondag hebben wij 3 molenaars op bezoek gehad en in totaal ongeveer 30 tot 40 man.

Zondag ben ik ook even in onderdendam geweest molen Hunsingo best mooi om zo'n nieuwe molen te zien.

http://picasaweb.google.com/martijnscholtens78/MolensHunsingoEnGroteGeert#

Gr Martijn

• Jaap Tiedema

Hoi Magreet,

Ik dacht dat je afgelopen week genoeg molenaars op de molen had gehad. ;)

Groetnissen Jaap.

• Margreet

Jaap Tiedema Schreef:

——————————————————-

> Hoi Magreet,

>

> Ik dacht dat je afgelopen week genoeg molenaars op

> de molen had gehad. ;)

>

> Groetnissen Jaap.

Ja, inderdaad en later realiseerde ik me dat de groep van de Passiebloem ook nog was geweest op de zaterdag van het Groninger molenweekend. Onder hen ook nog enkele molenaars, die me veel geleerd hadden in de aanloop naar Woldzigt. Met Ada, altijd belangstellend en Mark, olieboer, altijd handig als je voorslag aan brugvorming doet. En dan natuurlijk afgelopen week op een doordeweekse dag m'n collega Johan uut Stad met wie het altijd goed toeven is. Het experiment op zondag open was even heel geslaagd, met een piepklein concertje voor de molen en veel aanloop van algemeen publiek, ook groeten uit Rowol

• Jaap C. van Driel

Achteraf kunnen we het nog sterker vertellen:

Er zijn diverse molens gesignaleerd (opmerkingen van bezoekers aan andere molens) die wel waren aangemeld, maar die niet geopend waren bij afwezigheid van een molenaar.

Tsja, dan houdt alles (voorlopig) op…