Liever geen bezoekers? Doe dan je molen op slot!

  • Bart Hoofs

    De zaterdag is de maaldag alhoewel ik zelf ook wel een paar keer op zondag er ben geweest. Maar goed geef volgende keer een seintje dan ben ik aanwezig.

  • Rob Pols

    Nu heeft iedereen wel eens momenten dat bezoek minder gelegen komt, bijvoorbeeld omdat je druk bezig bent. Dan sta ik ook niet te popelen om een uitgebreide rondleiding te geven, maar het hoort er wél bij. Als er kinderen bij zijn krijgen ze een kleurplaat mee en als ze helemaal molengek zijn wil ik ze ook nog een ansichtkaart cadeau doen.

    Als er collega-molenaars op bezoek komen vind ik het niet meer dan normaal om ze welkom te heten en het koffiezetapparaat aan de gang te helpen. Ik bedenk me altijd hoe ik zelf ontvangen zou willen worden. Een seintje van tevoren voorkomt wél teleurstellingen.

    Groeten, Rob P.

  • Justin van den Heuvel

    Wat die ene ontbrekende letter al niet kan doen! >:D<

  • Arie Hoek

    Precies Rob, dat klopt,

    Het komt niet altijd uit, en van tevoren aankondigen werkt in mijn optiek beter.

    Ik baal wel eens van het onbegrip, in de Kinderdijk is alles bewoond, en je kunt niet zomaar naar binnen rossen, ofschoon daar collega's in den lande ook wel eens anders over denken, eigen ervaring.

    Komt het uit, dan komt het uit en dan kun je wat mij betreft ook nog een bak koffie krijgen, maar als je er woont met je gezin komt het ook wel eens niet uit.

    (Of als ik versleten van mijn vol-continuedienst en naar alle vergaderingen blij ben dat ik een keer zit.)

    Dus;om teleurstellingen te voorkomen, bel even van tevoren.

    Neemt niet weg, zware teleurstellingen heeft ook deze jongen gehad, en die liggen met name in het Noorden van het land, ik zal geen namen noemen.

    Het blijft allemaal mensenwerk.

    Arie.

  • koen van der maat

    Helaas is deze reactie 8 jaar te laat maar ik kan het niet laten er toch even op te reageren. 

    ​ik help nu sinds mei 2017 mee op deze mooie stellingmolen. De molenaar die jullie hoogstwaarschijnlijk zijn tegengekomen is Olav reinders. Inmiddels zitten er 4 nieuwe (en ik als leerling) molenaars op de molen en is de molen nu op de 2e en laatste zaterdag van de maand van 13 tot 16 open. Het is niet veel meer als eerst maar alle molenaars werken, studeren of hebben nog andere molens. Wij vinden het maar wat leuk als molenaars langs komen voor een bezoek en krijgen uiteraard een hele uitgebreide rondleiding!

    ​voel je vooral vrij om nog een langs te komen! Buiten de openingstijden is ook mogelijk na afspraak.

    Met vriendelijk groet,

    ​Koen van der Maat.

    molenaar in opleiding op de Torenmolen te Gronsveld, Hompesche molen te Stevensweert en Zeldenrust in Zandhoven