oude filmbeelden

• Klaas Zaal

Beste Hans.

Heel erg bedankt voor jouw inbreng. Ben altijd blij verrast om oude filmbeelden te zien van bekende verdwenen molens. Die Zaanse opnames waren ook zeer interessant en heb ze inmiddels kunnen thuisbrengen. Die verbrande molen was Het Zwarte Kalf die destijds door de Zaanse molenliefhebber P. Boorsma is gekocht en daarna verhuurd. Dat was zo'n molen die er anders nog gestaan had net als De Grootvorst die naast de Ooievaar nog even in beeld komt.

Kunnen de technici onder ons niet eens een film-beeldbank gaan opzetten en onderhouden, desnoods per provincie. Klaas sr

• Peter de Vries

De beelden (op 5:00) genomen naast de bestuurder van de stoomtram zijn wel echt schitterend. Al kronkelend baant de tram zijn weg langs de toenmalige Zuiderzee van Amsterdam via Broek en Monnikendam naar Edam toe. Ik vond hier iets over op Stoomtram maar er zal vast beeldmateriaal elders te vinden zijn.

Dan de prachtige beelden van het zaagmolen complex De Vriendschap, met zijn vele schuren. Een zeskanter met in verhouding een enorme hoge kap er op!

Enig idee hoe het staat met de plannen voor mogelijke herbouw?

Op de website Stichting de Vriendschap is er sinds 2003 geen nieuws meer te lezen, terwijl er toch goede vooruitgang werd geboekt.

Groetend,

Peter de Vries

• Martin E. van Doornik

Op 31:36 zie ik nog een draaiende molen vanaf de stoomboot “Prinses Juliana”, die bij het losmaken van de kade een NL-se vlag halfstok droeg en ernaast een sleepbootje met “Amsterdam” op de achtersteven. Welke molen?

• Robert

Ik  kan  helaas  dit  niet meer openen  .  iemand een  idee  waar  wel ?

​Heeft iemand het destijds  opgeslagen?

​Vr grt Robert

• Rick Bakker

Hoi Robert,

Dit is hem.

http://anderetijden.nl/aflevering/196/Jaren-van-vooruitgang

Groetjes,

Rick

• William B.

Bij mij is hij helaas niet beschikbaar.

Mvg, William Bouter
  • William B.

http://www.npo.nl/andere-tijden/31-12-2011/NPS_1190206 hier doet hij het bij mij wel.

Mvg, William Bouter