Zomaar een heel duur boek

  • Oane Visser

    Met een digitaal fototoestel kun je wel groter dan A4 digitaliseren. Trouwens… de professionals gebruiken meestal, in combinatie met een geautomatiseerde bladermachine ook (twee) fototoestellen. Het boek wordt op of in de machine gelegd en na goed ingesteld te zijn doet de machine volautomatisch, van begin tot einde, het werk. Daarom zitten in ‘Google Books’ ook altijd de witte bladzijden die je meestal voor- en achterin een papieren boek aantreft.

    Oane Visser

  • Andre Koopal

    Nee, ik zit zelf niet in de grafische industrie, dus heb daar geen mogelijkheden voor. Maar wat ik bedoel met mijn reactie is dat dat soort dingen natuurlijk niet zomaar verschijnen. Public domain betekend dat je het *mag* kopieren, maar er is zeker geen verplichting het beschikbaar te stellen ofzo. Zo te zien doet google books zelf ook geen scans, maar gaat dat via een library project waarbij bibliotheken hun werken beschikbaar stellen.

    Misschien kan op termijn het digitaliseringsproject van De Hollandsche Molen iets betekenen hierin?

    Groetjes,

    André

  • Bob Poppen

    Er is een Nederlandse firma die boeken scant en als pdf op een cdrom plaatst:

    http://www.boekopcd.nl/

    Eén van de boeken die zij op cd hebben gezet is “Het Groot Volkomen Moolenboek”.

    - Naauwkeurig ontwerp Van Allerhande tot nog toe bekende Soorten van Moolens - Dit boek beschrijft alle molens die bekend waren tijdens het samenstellen van deze drie boeken. Het bevat prachtige tekeningen die heel gedetailleerd en technisch de werking van de molens laten zien. In dit boek komen ook alle molens van die tijd aan de orde. De ‘Architectura’ onder de windmolens! Gepubliceerd in 1748.

    De op de cd geplaatste PDF documenten zijn op tekst doorzoekbaar.

  • Arie Ruiter

    Kijk eens op op boekopcd.nl . Er is een digitale versie verkrijgbaar voor 40 euro. Ik vind het nogal pittig aan de prjs.

    Zie http://www.boekopcd.nl/product_info.php?products_id=8440&osCsid=48c869fb508d06d307440e0e13af46ff.

    Vr. groet,

    Arie Ruiter.

  • Jelle van Daalen

    Het groot volkomen moolenboek uit 1981 heb ik thuis liggen.

    Heb het gekocht uit de erfenis van Henk van Velzen die de West brabantse molen vereniging aanbood.

    Heb er toen 300 euro voor betaald en veel spijt van gehad.

    Doe er helemaal niks mee, staat in de kast om een keer op marktplaats te zetten.

    Als er iemand intresse heeft kan een mailtje sturen.

    jjjvd2hotmail.com

    Met vriendelijke groet Jelle van Daalen

  • Fisher

    Hallo Oane,

    Het “Volledig molenboek” van Harte is hiervoor niet geschikt. De bladen met hierop de tekeningen

    zijn driemaal gevouwen. Dus niet zo evident om dit boek door een machine te laten doorbladeren.

  • Fisher

    Hoi Jelle,

    Het “Groot volkomen moolenboek”, het “Volledig molenboek” en het “Groot algemeen moolenboek”, zijn geen boeken

    om zomaar even in te lezen. Jij kan er niets mee doen zeg je, en dat kan kloppen want deze boeken zijn enkel dermate

    geschikt voor molenbouwkundige projecten en voor molenmodelbouw. Ik denk niet dat je jouw boek snel zal kunnen

    verkopen, temeer omdat je liefst de aankoopprijs zult willen terug hebben. Maar toch succes gewenst en hopelijk krijg je

    er een goede prijs voor.

    Groeten, Marc

  • bea tilanus

    Dan is de genoemde E 4.400 van de Berlijnse antiquariaat zeker te duur. Behalve als je natuurlijk een groot bibliofiel bent.

    Trouwens, een exemplaar uit 1969 heb ik gevonden voor E 120,00

    http://www.zvab.com/displayBookDetails.do?itemId=155872012&b=1

    Toch was voor mij deze discusie heel nuttig. Voorlopig heb ik, mede op verzoek van mijn partner, besloten niet zo veel boeken meer over windmolens te kopen. Wel koop ik veel watermolenboeken en boeken over het thema 'molens in de (volks)kunst, volksverhalen etc. etc.

    Je moet ergens je collectie ergens binnen de perken houden.

    Inmiddels heb ik wel de volgende boeken gekocht:

    'Müller und Mühlen: beobachtet von Wilhelm Busch'

    van Michael Berg

    'Die Mühle zwischen Religion und Aberglauben'

    Heinrich Herzberg

    Als je in een watergedreven molen werkt is de Duitse markt heel leuk om boeken te vinden.

  • Oane Visser

    Hoe groot zijn die tekeningen? Het kan namelijk wel eens zijn dat ik de apparatuur heb (fototoestel van 6 megapixel en copieerstandaard) om het boek te digitaliseren.

    Oane Visser

  • Robert Van't Geloof

    het schijnt te koop te zijn op cdrom ooit gezien,

    grt Robert