Weet u zeker dat u niet bedoelt ‘Jambers, het leven gaat voort’? Dat is namelijk dat door Rob Simons al gegeven filmpje, waarin zowel beelden en gesprekken uit 1998 als uit 2012 zitten.
Weet u zeker dat u niet bedoelt ‘Jambers, het leven gaat voort’? Dat is namelijk dat door Rob Simons al gegeven filmpje, waarin zowel beelden en gesprekken uit 1998 als uit 2012 zitten.
Ja een van die keren was ik er bij , idd je keek je ogen uit .
De gebroeders waren toen ook nog wat aan t malen ja heel bijzonder om ze zo aan t werk te zien.
ook waren we toen nog in een pas gerestaureerde watermolen die als museum was te bezichtigen ,alle maar dan ook alle sfeer was er uit brrrrr
maar ja ik ben bang dat dat ook voor dit complex in het verschiet ligt , want wat maakte het zo bijzonder, dat waren de gebroeders en die gaan de weg van alle vlees,
heel het complex staat vol met maalwerktuigen uit een lang verleden
maar daarom ben ik wel blij dat we deze mensen nog hebben ontmoet , in hun leef omgeving .
en hoe je daar veder mee om moet gaan dat valt niet mee want de gebouwen zijn aan een opknapbeurt toe, en er zijn maar bar weinig mensen en instanties die hier mee om kunnen gaan , ondanks dat men dat zogenaamd hoog in hun vaandel hebben staan .
En natuurlijk ook genoten van het filmpje , waar je een kleine inkijk krijgt van de ziele roersels van een mensenkind die zijn leven lang gewerkt en alleen door t leven is gegaan, natuurlijk wel met broers en zus maar met wie je niet echt alles hebt kunnen delen , een ieder reageerde op zijn eigenwijze , van het ontkennen tot een kleine inkijk hoe hij het een plaatsje in zijn leven had gegeven
ja ook dat ontroerde mij wel.
vr gr Aad
Hallo,
ik heb niet echt interesse in molens maar ben een liefhebber van poëzie en literatuur. Ik heb de Jambers reportage over de gebroers de Muyter gezien en was enorm geraakt door de gedichten van Gerard de Muyter. Nu lees ik hier tot mijn grote spijt dat Gerard is overleden.
Ik vraag me af of iemand hier nog contact heeft met Raf de Muyter? Ik zou namelijk heel graag de gedichten van Gerard de Muyter willen kopiëren als dit mogelijk is en als zijn broer het niet oneerbaar zou vinden. Misschien zou ik zelfs via een uitgever de gedichten kunnen publiceren. Zijn werk was ontroerend mooi en het zou spijtig zijn als dit verloren zou gaan..
Als iemand enige informatie heeft over de gedichten van Gerard de Muyter zou ik heel dankbaar zijn.
Met viendelijke groeten,
W.S.
Gent
Gisteren ontvingen we het bericht vanuit Oost-Vlaanderen dat nu ook Raf de Muyter overleden is. Blijkens een bericht van Alain Goublomme is Raf eind vorige week opgenomen in het ziekenhuis vanwege longproblemen. Helaas is Raf enkele dagen geleden overleden. De bekende Strijpense molen moet het nu stellen zonder deze gekende molenaars. Laten we ook hopen dat er met respect wordt omgegaan met de molen e.d.
In korte tijd verliest Vlaanderen weer een bekend molenaar.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?