Nieuwe molenapp

• j.gerlings@molens.nl

Beste molenaars en molenliefhebbers,

Sinds enkele weken is de nieuwe molenapp van De Hollandsche Molen beschikbaar voor Iphone en Google Android telefoons. Een deel van de app is nog in ontwikkeling, maar we willen jullie alvast de kans geven om zelf de app te testen.

Je kunt de app vinden op:

Apple: https://itunes.apple.com/nl/app/de-hollandsche-molen/id872703058?mt=8

Google: https://play.google.com/store/apps/details?id=net.manageapps.app_58788

Aanvullingen ter verbetering zijn welkom.

Groet Job

• teake

leuk appje , maar ik zag wel op het kaartje van de provincie fryslan dat er nog en paar molens misten , en ik zag bij de lijstversie van de molens in Fryslan van sommige molens alleen de naam en de plaats zonder kleine foto en er stond 1 bij (Langwert te Winsum) waar een foto bijstond van molen Windlust in Nieuwerkerk aan den IJssel…

groeten van teake

• j.gerlings@molens.nl

Ha Teake,

Dank je voor je leuke reactie. inderdaad missen er afbeeldingen. Daar werken we hard aan om dat goed te krijgen. Verder mis je Friese molens, kun je mij aangeven welke dat zijn? Door de hoeveelheid zien we niet alles zo 1,2,3.

Groet Job

• Bob Poppen

Er is al eens eerder een molen-app uitgebracht door de Hollandsche Molen.

Wat is het verschil tussen de oude en de nieuwe?

• j.gerlings@molens.nl

Beste Bob Poppen,

Inderdaad is twee jaar geleden een andere molenapp uitgebracht. Het verschil zit vooral in de techniek en de uiteindelijke uitwerking. Onze eerste app was eigenlijk een mobiele website. Alleen te bekijken als je met je mobiel een internetverbinding hebt. De huidige app is een echte app. Daardoor wordt veel informatie rechtstreeks opgeslagen op je telefoon en kun je ook zonder internetverbinding de app gebruiken. Een belangrijk gegeven wanneer je op pad bent in gebieden waar een goede internetverbinding ontbreekt.

Verder is de vormgeving anders, de manier van navigeren anders en bieden we andere extra informatie aan, naast de geschiedenis en ligging van de molens in Nederland.

Met vriendelijke groet,

Job Gerlings

• teake

hoi Job

ik miste op het kaartje toen ik keek de volgende molens :

De Nijlannermolen te Workum

De Monnikenburenmolen te Nijhuizum

Paaltjasker bij It Heidenskip

Windmotor te It Heidenskip

Windmotor te Molkwerum

de spinnekopmolens Hoogland en Kramer beide staande bij Goutum

De Phenix te Nes Ameland

Windmotor te Tirns

Windmotor te Lutkewierum

Tjasker Vesiuvius te Elsloo

groeten van teake

• j.gerlings@molens.nl

Beste Teake,

Dank je voor je lijst. Ik heb de molens die je hebt opgeschreven er nu inzitten.

Groet Job

• Daan Snippe

Hallo,

Ook staat molen Jan Pol in Dalen niet in de lijst.

Mvg. Daan

• teake

oke , zag verder vanmiddag dat de molens van de Zaanse Schans er ook niet helemaal goed instonden zo stond De Gekroonde Poelenburg verder dan de Bonte Hen en misten de molens Het Jonge Schaap , Het Klaverblad en De Windhond nog op het kaartje.

groeten van teake

• arnold wierenga

Misschien een idee om de app ook geschikt te maken voor meerdere besturings systemen