Molen Beesel (wordt) verplaatst

• Martin E. van Doornik

De Aeolus in Adorp staat ook scheef met een wigvormig tussenstuk, de pelstenen zijn ook waterpas. Het gaat niet goed met deze molen, waarvan ik daar de láátste molenaar ben geweest. DE wieken verkeren in slechte staat en kunnen bij storm eraf waaien (omwonenden!) en de lokale autoriteiten weten niet eens wie de huidige eigenaar is! Doodgewoon in verkeerde handen, hoe triest!

• Rob Pols

Afgelopen zomer was ik met twee vrienden in de provincie Groningen. Op weg naar Winsum kwamen we langs Adorp. In de miezerregen hebben we de molen bekeken en gefotografeerd. Ik vind het echt doodzonde van zo'n mooie molen dat hij staat te verkommeren. Is er al zicht op herstel? Even verderop stond in het volgende dorp nog zo'n crepeergeval (Wetsinge), maar daar schijnen plannen voor te zijn.

• Johan van Dijk

De Eureka in Wetsinge is vorig jaar in eigendom gekomen van de Molenstichting Winsum. Volgende maand start de restauratie van deze molen!

• Margreet

Als ze 'm maar wel dat supermooie gevlucht laten houden!!!!! (Nieuw draadje Johan?)

• Martin E. van Doornik

Ik heb hier een krantenartikel over de Aeolus te Adorp, moet ik nog scannen. Maar nu nog elders druk bezig. Maar jullie zullen dit t.z.t. onder ogen krijgen!