Molens in restauratie / herbouw 2016

  • Lolke

    Bedankt voor de informatie, Eric, en nogmaals van harte met je meer dan verdiende be-anjering. Tussen haakjes, heb je nog tijd kunnen vinden voor de ‘connecting-wall’?

     

  • Klaas

    Mooi overzicht en dankzij de reacties nog completer. Is er inmiddels al een versie 2017?

    Ik mis ook de molen van Durk (het Hert) uit Drachten. Drachten was rond de vorige eeuwwisseling 5 molens rijk. Nu herinnert daar alleen de molenromp bij Enerka er aan en de straatnamen Oliemolenstraat, Moleneind,  Watermolen in plan de Peppel) en nog wat straten in de Peppel aan. Maar volgens mij zijn er ook (wilde) plannen om dus molen het Hert te herbouwen bij het nieuwe haventje aan de Drachtstervaart. Hoe het er mee staat weet ik niet, ik heb een paar jaar terug wat mensen horen roepen, maar dat is weer verstomd. Al probeert een geocacher de naam 't Drachtster Hert levend te houden.

  • Fietsende

    Eén van de allergaafste molenrompen van Nederland staat te koop: https://www.funda.nl/koop/wijhe/huis-49272299-elshof-25-b/

    'De Jonge Gerrit' of de ‘Mölle van Iesseldiek’ in Wijhe (Ov.). Misschien een pracht kans op rehabilitatie? Wat bij de voormalige woonmolen ‘De Valk’ in Montfoort kon, kan hier ook heel goed. Het is zelfs een rijksmonument. Dan heeft Wijhe twee molens! Ik heb de romp vorige week nog gezien en er hangt een Te Koop-bord aan het achterkeuvelens.

  • Peter van Kuik

    Dit is niet de Jonge Gerrit of Mölle van Iesseldiek, maar de molen in de buurschap Elshof. Ook een molen waarvan de romp met kap nog orgineel is maar zonder binnenwerk.

    Molen De Wielewaal, Beneden Leeuwen

  • Fietsende

    Peter van Kuik

    Dit is niet de Jonge Gerrit of Mölle van Iesseldiek, maar de molen in de buurschap Elshof. Ook een molen waarvan de romp met kap nog orgineel is maar zonder binnenwerk.

     

    Ik heb De Jonge Gerrit TOCH GEZIEN met een Te Koop-bord op het achterkeuvelens. Kijk maar op Funda: er zijn in Wijhe twee molenrompen te koop. https://www.funda.nl/koop/wijhe/huis-85688958-stationsweg-32-a/