Lucifer-molens

  • Jos

    Hallo molenliefhebbers,

    Ben even aan het zoeken geweest en heb ongeveer 100 verschillende gevonden. De diverse dubbele niet meegerekend. Ik weet niet hoeveel er destijds uitgegeven zijn.

    Wil best een website maken van de plaatjes, maar dat is meer iets voor de winterperiode.

  • Ton

    Hallo molen freacks: Wij van molen museum den Evert hebben alle molen lucifer merken. Inclusief de twee serie's die fout waren afgedrukt  hier hebben ze de namen van de molens verwisseld. Verder sigarenbandjes vinger hoedjes speldjes en het laatst 35 verzilverde en echt zilveren kofie lepeltjes. Als je in de buurt komt we zijn elke woensdag en zaterdag open van 1 tot ca.5 uur.

  • Lolke

    Beste Ton, het is voor lezers die iets minder ‘freack’ zijn misschien handig om erbij te zeggen dat jullie museum in Someren staat (wat deze echte molenfreak dus toevallig wel wist; als ik eens in de buurt ben zal ik graag langskomen!). Verder: jullie weten blijkbaar precies hoeveel verschillende molen-lucifer-plaatjes er in totaal zijn en tot hoever de nummering dus gaat. Mag ik dat ook van je horen? En tenslotte wil ik ook tot jullie (hoewel jullie kennelijk geen eigen website hebben) mijn verzoek richten: behoort een internetpagina met ALLE plaatjes erop tot de mogelijkheden?

    En aan Jos: ik zou je zeer dankbaar zijn als je het voor elkaar kreeg, maar om compleet te zijn moet je er duidelijk heel wat meer dan 100 (volgens Charles bijna 4 keer zoveel) vinden!

  • Ton

    Beste allemaal van deze topic: Om de vraag van Lolke te beantwoorden we komen inderdaad uit Someren en we hebben wel een site. Deze staat welliswaar op facebook https://www.facebook.com/groups/721262118048196/ en we hebben elke week een nieuwsbrief. Hier staat wat er zoal rondom en met Den Evert gebeurd. Wij hebben voor facebook gekozen omdat dit makkelijk is en we beter bij kunnen houden wie en hoeveel bezoekers we hebben werkt voor ons motiverender om door te gaan. Over de lucifer merken ik zal ze de komende weken proberen in te scannen maar dan moet ik ze eerst uit een display standaard halen. Trouwens wij verzamelen alles wat met molens te maken heeft dus ook speldjes tot vingerhoedjes en zelfs oorbellen

  • Lolke

    Bedankt Ton, ik kijk met spanning uit naar het resultaat van je scanwerk! (Wat betreft die plaatjes overigens nogmaals mijn vraag: hoeveel verschillende zijn er / hebben jullie er?) En, zoals gezegd, ik zal graag eens langskomen.

    Wel wil ik jullie vragen of het niet mogelijk is om toch, naast jullie Facebookpagina, ook een ‘openbare’ site met ongeveer dezelfde inhoud te starten, waar dan tevens die molen-lucifer-plaatjes een plek zouden kunnen krijgen. Het is nu niet mogelijk om jullie site te bezoeken zonder aanmelden bij Facebook, en zelfs zonder de recente schandalen rond dit bedrijf zou ik daar volstrekt geen zin in hebben.

  • Ton

    Verzameling lucifer merken

    De verzameling is als volgt opgebouwd:

    Serie 1 tot/met 35 bestaat uit 360 losse etiketten op doosjesformaat en

    zijn op enkele uitzondering na van een goede kwaliteit (sommige zijn van gebruikte

    doosjes) en verder zijn alle series voorzien van een pak etiket.

    De series 13 en 14 zijn dubbel uitgegeven als gevolg van een in eerste instantie onjuiste vermelding van de namen  der afgebeelde molens. Op de beide

    betreffende bladzijden staat de toevoeging misdruk. Deze beide “ misdruk ” series hebben geen pak etiket.

     De series 35 tot/met 39 bestaan uit zgn. wikkels. Dit zijn complete

    uitgevouwen doosjes met strijkvlak. De series (elk bestaande uit 10 afbeeldingen) hebben geen pak etiket.

    De series 35 en 36 hebben resp. een donkerblauwe en lichtblauwe

    achterkant. Serie 36 mist helaas nummer 367 en 370. Hier zijn we naar op zoek en we komen er hoewel moeilijk wel aan.