Ik ben van mening dat een algeheel vuurwerkverbod dit probleem niet oplost. Juist dan gaan mensen andere “lol” zoeken met een borrel op en zal er misschien uit baldadigheid alsnog her en der een keer een molen gaan. (Zeker met houten onderbouw)
Beste Peter, gezien het jaarlijks toenemende aantal auto- en andere straatbranden met Oud en Nieuw hebben die ‘lolzoekers’ helemaal geen vuurwerkverbod nodig voor dergelijk gedrag! (En trouwens, sinds wanneer legaliseren we crimineel gedrag enkel uit angst voor nog crimineler gedrag?)
De monumentenwereld moet (net als eigenlijk elk weldenkend mens) nu eindelijk eens ondubbelzinnig duidelijk maken de vuurwerkterreur (want dat is het en niets anders) niet langer te pikken. Nogmaals: GENOEG IS GENOEG!!
Terzijde, wat de door mij gebezigde krachttermen betreft: ik heb ook overwogen daarvoor de tekens boven de cijfers op mijn toetsenbord te gebruiken zoals in strips gebeurt, maar de er nu staande afkorting leek mij krachtiger en ondubbelzinniger. Namelijk om er hier geen enkele twijfel over te laten bestaan dat woede over de onvermijdelijke gevolgen van die terreur voor ditmaal Bovenkarspel en Lattrop bij mij veruit de belangrijkste reactie daarop is (en volgens mij bij iedereen zou moeten zijn), en niet zozeer droefenis. Helaas lijkt het erop dat jij net als veel anderen ook nu niet veel verder komt dan dat laatste, wat over het algemeen niet echt helpt als je werkelijk iets veranderd wil krijgen.