Deze is nog duidelijker!
http://www.mijnalbum.nl/Album=BAGBMJEF
Géén zwarte roeden, maar wel zeilrails en ik weet haast wel zeker van vóór 1964.
Gr. Rob
Ben toch benieuwd hoe met dat technisch allemaal gaat aanpakken, en als moleneigenaar zou ik me met de laatste ontwikkelingen rondom de Noord-Zuid metrolijn in Amsterdam in het achterhoofd heel goed indekken tegen eventuele verzakkingsschade.
Ik woon al jaren recht tegenover de grootste Arnhemse bouwput, het centraal station, waar weinig zicht op is dat het ooit af komt … onlangs stapte ik een keer in Rotterdam uit de trein en belandde daar onmiddellijk in een vergelijkbare chaos … alle kans dat Prorail er binnenkort in Delft ook een zich jarenlang voortslepende puinhoop van gaat maken.
Maar als ik die zwevende autootjes op dat YouTube filmpje zie … dan moet die molen binnenkort zeker zo enorm veel enden gaan maken dat ie ook los van de grond komt en de tunnelbouwers ongestoord hun gang kunnen gaan …
Ik wens DHM veel wijsheid … wellicht brengt de kredietcrisis een onverwachte uitkomst.
Als ik eraan denk hoe lang men in Leiden met het “centraal station” bezig is geweest… Dat is werkelijk jaren en jaren een bouwput geweest, niet gewoon meer!
Moet je dat wel willen, daar in Delft? Met de voorgeschiedenis van de fundering word ik er een beetje huiverig van. Maar goed, ik ben dan ook geen afgestudeerde top-ingenieur in de weg- en waterbouwkunde. Voor een foto van een malende De Roos moet ik dus haast maken, zo begrijp ik.
Gr. Rob
Zoals velen van jullie wel weten reis ik regelmatig met de trein, dus ook door Delft. Ik moet toch zeggen dat het spoorviaduct dwars door Delft niet meer van deze tijd is, al is het alleen maar door de toename van het aantal treinen dat hier rijdt. Een uitbreiding van twee naar vier sporen is hier noodzakelijk en dat is alleen te realiseren door een spoortunnel.
Marcel Stroo
Beste Marcel,
In ruwbouw zal de tunnel voor 4 sporen worden aangelegd, 2 sporen worden nu ook daadwerkelijk afgebouwd. Het probleem van de capaciteit schijnt nu nog niet aan de orde te zijn. Wanneer in de toekomst de capaciteit vergroot moet worden, hoeft men in de andere twee buizen alleen de rails, bovenleiding etc. aan te leggen en is het niet noodzakelijk om weer de hele stad om te spitten.
Groeten, Bart Dooren
Hallo Frank,
Ja,Ja, dat was een mooie tijd daar op De Roos daar is allemaal begonnen jullie op De Schapswei en ik op De Roos schef zoals die stond kruien tegen de heuvel op met lier en dubbele vertraging de gehele staart kwam dan eerst naar binne en dan kwam de rest in beweging en dan malen mais voor de kippen en varkensmeel dat mengde dan de Nic de Vreede vele tonnen heb ik die periode gemalen.
Eens was Jan Lunenburg bij hij tikte mij op de schouder (de molen maalde op dat moment met de steen) hij zei terwijl hij wees op de haak aan de maalbak van het andere koppel, hij had daar zijn broodtasje aangehangen en dit ging als de slinger van de klok heen en weer nou er zit hier genoeg beweging in hier!!!!!!!
Het gebeurde wel als de zakken niet goed stappeld waren dat deze om vielen na een dag stevig malen. De molen veerde op de ondergrond als het waren.
Dat verdwijnt straks en het voor mijn zeeeeeer de vraag wat dan het onderstuk gaat doen met de krachten die dan een uitweg zoek in het muurwerk.
Buig zelf maar eens je knie (zo staat het onderstuk nu) en oefen maar enige druk uit met de rest van je lichaam op je onderbeen wat dat aan gaat hou ik mijn hart vast wat de toekomst brenge mogen voor De Roos.
Wat de trap aangaat dat vreemde daaraan was, dit was de oude trap die naar de vroegere steenzolder leide deze was andersom neergezet hij reikt tot de draagblak en vanaf daar liep een zelf gemaakte trap naar boven je moest ook via de draagbalk over het spoorwiel heen om de stenen in en uit zijn werk te zetten daar de silo's in de weg zaten en de zolder ontbrak.
Hopelijk heeft de Hollandsche molen zich ook zich goed ingedekt dat als na een aantal jaren problemen zich voor gaan doen dat ook eventuele schade's te verhalen zijn.
Groet van Jan Spruit oud vrijwillig molenaar van De Roos
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?