Beste Stephan,
Vanwaar deze agressieve toon? Het staat me toch vrij om al dan niet op je vragen te antwoorden?
Dit is nu eenmaal de gebruikelijke toon die Dhr. Boumans wenst aan te heffen op dit forum.
Het staat je zeker vrij om zo'n vraag te stellen. Op dit forum worden onderwerpen besproken die totaal niets met molens te maken hebben, dus jouw vraag is geheel legitiem.
Dat molens duur zijn is logisch. Het zijn kenmerkende bouwwerken, die door velen gezien worden als romantisch om in te wonen. Het aanbod is gering, dus de prijs hoog. Het vergt echter meer dan alleen een grote beurs om een molen te kopen. Het zijn over het algemeen levende monumenten die veel aandacht en onderhoud vergen. Het is geen object wat je in een opwelling aanschaft.
Toch is het jammer, dat je geen antwoord geeft op erg voor de hand liggende vragen. Je antwoorden kunnen helpen op je oorspronkelijke vraag een beter antwoord te geven. Naar mate een vraag serieuzer gesteld wordt, kan er ook een serieuzer antwoord volgen.
Ik wil wel toegeven in deze te behoren tot het wat meer wantrouwende type. Wat wil je met een molen, ga je die verbouwen tot “eigentijdse” maar wel “romantiese” woonmolen? Dat heb ik al gauw de neiging om je bruikbare informatie te onthouden. Ben je “monumentenliefhebber” en heb je geld te besteden om een molen in goede staat te brengen en te houden, dan moet er een groots opgezette gezamenlijke zoekaktie voor je op touw gezet worden.
Dat je Stefans vragen niet wil beantwoorden voedt mijn wantrouwen en dan begrijp ik Stefans “agressie” wel.
Recent werd moleneigenaar Gerard van Leeuwen van de Korpershoek in Schipluiden onderscheiden met een certificaat van verdienste gezien de zorg en onderhoud om deze molen.
En zo zijn er nog meer voorbeelden. Als je zo praat met particuliere moleneigenaren dan valt op hoeveel regelwerk ze er mee hebben en ook de kosten. Maar toch houdt men de molen aan omwille van de liefde of de zaak.
Soms is het onderhoud wel wat minder omwille van de pecunia maar verwaarlozing dat valt best mee. Particulieren schrikken trouwens ook van het vele papierwerk en regelgeving. Gelukkig staan er in evaluatie van de BRIM dat men daar snel verandering in aan moet brengen.
Rohnald schreef onder andere
> Vanwaar deze agressieve toon?
> Het staat me toch vrij om al dan niet op je vragen te antwoorden?
Om je laatste vraag als eerste (wel) te beantwoorden: ja, dat staat je vrij.
Maar dan denk ik ook: is het zo moeilijk mijn vragen te beantwoorden?
Je schrijft dat je serieus op zoek bent, maar dat blijkt verder natuurlijk nergens uit wat je eerste bericht betreft.
Later ga je er ook niet op in.
Je schreef:
> Zeer bedankt allemaal. Wat een absurde prijzen.
Die tweede zin laat zich ook als “agressief” ervaren. Je vraagt iets, zonder verdere uitleg en doet met je reactie het antwoord op je vraag af als “daar heb ik niks aan”.
Blijkbaar hebben we niet met een kenner te maken, want dan zou je weten hoe duur molens (kunnen) zijn. Dat roept bij mij dan ook weer de vraagtekens op omtrent de serieusheid van je oproep.
Ik weet niet of je mijn reactie nou als agressief moet beoordelen. Je mag zeggen dat ie direct is. Maar ik schrijf natuurlijk ook niet meer op dan mijn mening, mijn insteek. Die kan je bevallen of niet. Dat mag je ook ventileren en je mag er ook weer op ingaan of tegeningaan. Dat is allemaal geen probleem.
Maar eh… had ik het nou bij het rechte eind, of niet?
Wat wordt “Ronald …. en verder?” toch serieus genomen?!
In het 1e bericht van “Ronald” geeft “Ronald” zelf al aan dat hij serieus op zoek is. Blijkbaar vind hij zelf zijn vraag ongelooofwaardig genoeg om direct al in het 1e bericht aan te geven dat het echt wel serieus is. Zonder enig argument is het inderdaad een oproep om niet erg serieus te nemen.
Succes Ronald … met je zoektocht! Groeten Bram Verzijl
Mijn plan was om een molen te kopen die of nog kon malen of hem weer maalbaar te maken en dan dan misschien een aantal dagen in de week mee te malen. Het zou meegenomen zijn als ik er ook in kon wonen. Ik had alleen niet verwacht dat de prijzen zo hoog lagen.
Waar ik wel erg van schrik, is de toon van sommige reacties!
Ik hoef er niet van te kunnen leven, ik vind het gewoon mooi om zoiets geweldigs in ere te houden en het te zien werken, puur en alleen met behulp van de wind. Maar mede gelet op de hoge onderhoudskosten ben ik niet bereid om er anderhalf miljoen voor te betalen en ook niet een miljoen. Sorry.
PS. Is dat nou uit haat en nijd, die toon? Of frustratie? of wat? Ik kan het echt niet plaatsen.
Ronald,
Kheb de mijne gekocht aan de prijs van brandhout, zelf afgebroken, verplaatst en zit nu volop in de restauratie. Voorlopig sta ik rond de 5000,- aan kosten.
Tis dan wel geen “grote” maar een “halve” (schaal 1 op 2) staakmolen met koppel stenen…
Maar: je moet natuurlijk wél plaats in de tuin hebben en een vrouw die zoiets kan waarderen
btw. de stellingmolen van Berendrecht ging weg voor 70.000,- bij openbare verkoop…
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?