Molen te koop?

• Stefan Teeling

Er bestaat altijd een mogelijkheid om vrijwillig molenaar te worden, dan is de molen van een gemeente of stichting en je kunt naar harte lust malen, dit scheelt je een heleboel kopzorgen (onderhoud e.d.) en het kost in vergelijking met het zelf bezitten van een molen niets. Verder was het misschien handiger geweest als je direct had gemeld wat je van plan bent.

Mvg. Stefan Teeling

• Barend Zinkweg

Ronald schreef: “PS. Is dat nou uit haat en nijd, die toon? Of frustratie? of wat? Ik kan het echt niet plaatsen.”

Tja Ronald, voor het grootste deel heb je daar zelf voor gezorgd door niet erbij te vermelden waarom je een molen wilde kopen. Buiten dat er heel vaak heel goeie dingen met molens gebeurt, komt het toch ook weer te vaak voor dat er “minder goede dingen” met molens gebeuren. Het komt (volgens mij steeds vaker) voor dat mensen met veel te veel fantasie met een molen aan de gang willen. Dat voedt wantrouwen en als je niet reageert op verheldering, dan kan je de rest zelf wel invullen.

Bovendien: sommige mensen zijn inderdaad “wat direkt” en uitgeschreven (op het prikbord kan dat nu eenmaal niet anders) staat dat er nog harder en dat doet dan al gauw agressief aan.

• Iris Staijen

Hallo, zag per toeval, omdat ik eigenlijk een advertentie wilde plaatsen uw vraag naar een molen.

Mijn allereerste vraag is waar wilt u de molen voor gebruiken?

Maar bij eventuele interresse, kijkt u eens op onze website.

Ik werk bij Remax immobilien in Papenburg, DE.

Wij hebben een windmolen te koop, deze is omgebouwd en u kunt er in wonen dus, maar de kop is nog intakt en vrij beweegbaar.

www. remax-immoteam.de

U vind de molen onder de naam van Hartwig Leemhuis.

Met vriendelijke groet Iris Staijen