Ja, we zijn maar een klein groepje. Ik denk op zijn best een duizend man (m/v) als je iedereen meetelt met papieren die ook nog wel eens op een molen werkt. En zo heel vaak gaan die ook weer niet het gevlucht in om zeilen voor te hangen dus gaat het ook niet zo heel vaak fout. Ook niet zonder tuigje.
Maar dat maakt de kans dat het mis gaat niet kleiner, noch de gevolgen ALS het mis gaat. Ik denk haast dat de kans dat het mis gaat bij ons GROTER is dan bij professionals. Immers, we zijn - het is nu eenmaal een feit, sorry - grotendeels oude, tamelijk eigenwijze mannen en ja, die weten vaak allemaal veel beter hoe het moet dan de wetgever. “Vroeger had ik ook geen tuigje aan en geen raar helmpie op, wat een onzin, ik ben nog nooit gevallen.” Dat maakt de gevolgen helaas niet minder als het dan toch eens mis gaat.
Wat betreft je beslissing om niet zonder valbescherming panlatten te gaan spijkeren op het ongetwijfeld snotgladde dak van je zuster en zwager: groot gelijk. Je kunt je nek er wel breken. Overigens kun je valbescherming gewoon huren hoor, al voor een paar tientjes per dag. Kun je toch panlatten spijkeren en val je dan, dan heb je volgende week op de Entreprise (springlevend en wel) een mooi verhaal te vertellen