incidenten met molens

• Ruud Bax

Laat de molen 1 keer per jaar draaien en je krijgt geheid ongelukken, wegens niet opgemerkte gebreken.

• Robert Van't Geloof

Helaas bestaan er mensen die beetje te veel doorgedraaid zijn.

beste Molenvriend waarom ga je niet een andere hobby zoekeb?

Dan nog wat mocht je bij mij de molen willen bezoeken

ga dan maar een molen verder!

Sorry moest er even uit !

Gr Robert

• William

Ik ben het hier niet mee eens. molens zijn anders dan een oud huis, een molen is een oud werktuig en geen sier object!!!

• Peter van Kuik

Beste “Molenvriend”

Als je molens zo gevaarlijk vind blijf er dan vooral ver uit de buurt en blijf ook weg van dit prikbord waar molenaars verhalen over hun levensgevaarlijke activiteiten, maar ga niet oproepen tot verbieden waar anderen genoegen aan beleven. Wij bepalen graag zelf of we de risico's aanvaardbaar vinden.

• Henk Geitenbeek

Helemaal eens Eric

Als deze persoon zich alleen molenvriend noemt, niet serieus nemen, en dus niet op reageren.

Anoniem berichten plaatsen met deze inhoud…

Molens eenmaal per jaar laten draaien maakt de zaak alleen nog gevaarlijker, en ja in al je dagelijkse bezigheden kunnen ongelukken gebeuren, dan valt het aantal ongevallen op de molens heel hard mee.

Groet

Henk Geitenbeek

• Patrick.

Beste “molenvriend”,

Zoals vele mede prikkers al schreven is het stil zetten van molens geen optie om schade te voorkomen.

Ga nooit meer slapen want er overlijden veel mensen in hun slaap!

Alleen sterven er ook veel mensen die niet slapen!

Verder zou ik zeggen: houd je aan je belofte van 5 juli 2012 !

Re: molenaar worden?

Gepost door: molenvriend ()

Datum: 05 juli 2012 21:40

Barend Zinkweg schreef: En dan kan je nog zo'n molenvriend zijn, in mijn ogen ben je dan geen mensenvriend.

Nou, als jij (en de overige lezers en deelnemers) geen prijs stellen op mijn bijdrage, dan kan dat geregeld worden grinning smiley

Zo moeilijk is dat niet.

Schrijf en post ik gewoon niets meer hier…the finger smiley

Patrick

• Martin E. van Doornik

Bert de Ruiter, jouw betoog heeft me diep getroffen, zo mooi verwoord. (tu) Helaas kunnen wij, hoe wij ook voorzichtig zijn, incidenten niet altijd voorkomen.

Er zijn nog meer te noemen: Wieringerwaard, Veenendaal, Akersloot, om maar te bedenken. Wees maar blij dat molens geen scheurende racewagens zijn. Onze molens zijn in goede handen van molenaars en niemand anders.

Ik mag dan wel een deels dove molenaar zijn maar een ongeluk heb ik ook nooit meegemaakt en dat al 33 jaar. Op het wegslingeren van een losgeraakte roedeplaatje na, dat nog verborgen onder het Dekkerprofiel lag.

Ik onderhoud mijn fiets vaak en goed, maar toch kan er nog wat misgaan. Donderdagmorgen nog een gloednieuwe trapper na 3 km afgebroken. En daarna op één andere trapper verder gefietst naar m'n werk. Dus op molens kan hetzelfde ook gebeuren. Dat is helaas niet te voorkomen.

• Lolke Rang

Beste prikkers, weten jullie nog wat een pastiche*) is? Welnu, ik ga er zonder meer van uit dat het dat is waar we hier mee te maken hebben. Ik heb mij zelf ook eens verstout om een stuk op het prikbord te zetten waarin, ter ontmaskering ervan, door mij zo nauwkeurig en ‘natuurgetrouw’ mogelijk een mening werd verkondigd en verdedigd waarmee ik het zelf totaal en gloeiend oneens was en ben (namelijk die achter het ‘nieuwe molenbeleid’). Alleen, ik zette er toen wel ook duidelijk mijn naam bij en dat het een pastiche WAS, wat hier dus beide kennelijk bewust is nagelaten door de schrijver.

Ik ben ervan overtuigd dat ‘molenvriend’ (een pseudoniem vroeger ook gebruikt door Charles Stokman, maar ik hoop en vertrouw dat hij het nu niet is) nu achter zijn toetsenbord zit te gieren van het lachen om al die prikkers die door zijn bijdrage als door wespen gestoken zijn opgevlogen en ‘over elkaar heen buitelend’ in hun afkeuring er precies zo op reageren als hij hoopte. Beste mede-molenliefhebbers, de meesten van jullie zijn toch als internetgebruikers geroutineerd genoeg om te weten dat er overal op het net gezichtsloze en/of vermomde provocateurs zitten die er lol in hebben om stenen in andermans vijvers te gooien en andere netgebruikers doelbewust ‘op te naaien’? Dit anonieme ‘voorstel’ is dusdanig absurd, pedant en berekend negatief tot in zijn details, dat ik geen moment geloofd heb in de ernst ervan.

Kortom, doe wat anderen hier ook al bepleit hebben: niet op reageren, en laat mijn bijdrage (die ik weliswaar nodig maar net als Quistnix eigenlijk al te veel eer vond) dus de laatste in deze draad zijn!

*) opzettelijke navolging of werkstuk in nabootsende stijl, met satirische of kritische bedoelingen

• Frans Kroon

Precies !

Dit persoon wordt namelijk niet gehinderd door enige kennis van zaken !!

• bzinkweg@hotmail.com

Vrijwel alle reakties op het voorstel zijn tot nu toe negatief. Persoonlijk vind ik dat terecht, maar …. dat neemt niet weg dat het interessant is je af te vragen of er iets aan de hand is met al die “incidenten”. Een incident met je molen is heel ingrijpend voor de molen en niet minder voor jou als molenaar. De toenmalige molenaar van Veenendaal is voor zover ik weet op dit moment geen molenaar meer. Wat daar gebeurt is, is maar met één woord te kenschetsen: traumaties. De molenaar van 's Gravenzande is persoonlijk aansprakelijk gesteld voor het afmalen van het kruis en het is nog maar af te wachten wat dat voor gevolgen voor hem heeft. We weten nog steeds niet wat er met René Verkerk is gebeurd en we weten dus ook niet wat we moeten doen om zelf niet mee te maken wat daar gebeurd is. We moeten nog veel te weten te komen en we hebben nog veel te leren.