incidenten met molens

• Andreas de Vos

Tja, ik zou maar:

- niet meer oversteken,

- nooit meer auto rijden,

- nooit meer in de bus,

- nooit meer in het vliegtuig,

- nooit meer in de trein,

- nooit meer fietsen,

- nooit meer zwemmen,

- in een huis wonen is ook gevaarlijk (brand, overvallers),

- niets meer eten (is ongezond en ga je dood van),

- stoppen met roken/drinken (idem);

- stoppen met boodschappen doen (overvallers),

- nooit meer klussen in huis of tuin, (je kunt je bezeren en vallen, en soms zelfs daaraan dood gaan),

- je kunt maar beter stoppen met ademhalen want uiteindelijk ga je daaraan ook dood…

Merk op dat de meeste mensen gewoon invalide raken of dood gaan doordat ze een ongeluk kregen t.g.v. de domme acties van een ander, of de domme acties van zichzelf, en meestal hebben ze daar geen molen voor nodig gehad, ook niet in de buurt…

Mazzel en sterkte,

Andreas de Vos

• Gerard Sturkenboom

Andreas,

je vergeet nog de belangrijkste; de meeste mensen sterven in (een) bed: (; dus . . . . .

Gerard

• Aad Schouten

Hallo Arie , Bijdeze mijn instemming van jou stelling namen .

vr gr Aad

• TvdM

“Het valt mij op dat het aantal incidenten met molens aan het toenemen is”, schrijft de Molenvriend. Maar dat zegt natuurlijk nog niks. A: Klopt het wel? B: Wie zegt dat de grens bereikt is?

Het gaat bij zoiets natuurlijk allereerst om de harde getallen. Als je alleen kijkt naar dodelijke slachtoffers, waar ligt dan de grens? Enkelen reageren op dit draadje in de trant van dat het er gewoon bij hoort. Maar welk aantal doden per jaar in de molenwereld vindt men acceptabel? 1 per 100 jaar? 1 per 10 jaar? 1 per jaar? 10 per jaar? Bij welk aantal vindt u dat er extra veiligheidsmaatregelen genomen moeten worden? (Al dan niet draconisch.)

TvdM

• Peter van Kuik

Er zijn volgens mij de laatste decennia nul comma nul incidenten met dodelijke afloop die aan het falen van de molenconstructie kunnen worden toegewezen. Alle mij bekende incidenten met ernstig lichamelijk letsel of dodelijke afloop waren het gevolg van onzorgvuldig handelen of onoplettendheid en hadden in principe voorkomen kunnen worden. Er is daarom geen statische reden om molens stil te zetten, maar wel om er oplettend mee om te gaan.

• Fabian Gerritsen

Even een voorbeeld: je gebruikt een schroevendraaier toch ook niet als hamer?

Dus gebruik een molen ook niet als sier-object, die mol draaien al te weinig, laat staan stilzetten.

Gr Fabian.