De reacties gelezen. Ik wil er toch wel iets over kwijt, ook al val ik misschien in herhaling met de eerdere reacties.
Het kan zijn dat we hier een “trol” in ons midden hebben.
"Een trol (mv.: trollen) in een internetomgeving is een persoon die op fora, websites of chatkanalen berichten plaatst met het doel voorspelbare emotionele reacties (bijvoorbeeld woede, irritatie, verdriet, of scheldpartijen - ook wel flames genoemd in internetjargon) van andere mensen uit te lokken, opzettelijk verkeerde informatie (desinformatie) te geven of zichzelf expres anders voor te doen en een rol te spelen"
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Trol_(internet)
Het kan ook zijn dat Molenvriend het echt meent. Tja… stellen dat het aantal incidenten is toegenomen. Meer molens draaien vaker, dus kans op incidenten neemt toe. Ik ben molenaar in opleiding en aan alle kanten wordt veiligheid “erin geramd” in de opleiding. En terecht. Echter dat het aantal incidenten zou toenemen acht ik onbewezen. En een procentuele toename, ofwel dat het relatief gezien onveiliger is geworden, daar geloof ik er al helemaal niets van.
In deze lijn van denken moeten Museumspoorlijnen dicht, oldtimerclubs mogen niet meer rijden. Rijden met oude motoren of brommers verbieden. Forten van de waterlinie? Kastelen? Opengestelde bunkers? Moeten gesloten worden, want kunnen instorten. Stoommachines tijdens vestingdagen? Dat kan natuurlijk niet. Kan ontploffen. Carbidschieten met oude melkbussen? Kan OOK ONTPLOFFEN. Vendelzwaaien moet ook direct stoppen, want stok kan uit je hand vliegen. Zeker als die al wat ouder is, kan die ook nog eens breken. En dan is het leed helemaal niet meer te overzien. Goudse kaasmarkt met paard getrokken kaasbrikken en kaasdragers. Paard kan op hol slaan. Kaasbrik kan doormidden breken. Kaasdrager kan struikelen. Klompenmakerij? Onverantwoord gewoon. Eigenlijk alles dat ouder is dan 50 jaar en ooit een functie had, mag niet meer gebruikt worden, want kan stuk. En het kan, terwijl het stuk gaat, omstanders verwonden. Alle bomen ouder dan 50 jaar omhakken en elke boom binnen 50 meter van een huis ook gelijk preventief ruimen. Want kan omwaaien. En ook even met een boog om elke 50 plusser heen lopen. Je weet maar nooit.
Alle gekheid op een stokje. Stel dat molenvriend oprecht de vraag stelt, wat ik zeer betwijfel, kijk dan eens naar het effect dat dergelijke denkbeelden kunnen hebben. Denk dan aan het 1 aprilfeest in Brielle. Kanonnen en wapentuig mag niet meer! IMITATIEwapens mogen niet meer, want kunnen ONTPLOFFEN!!! het feestje wordt al 75 jaar gevierd, maar al die jaren lag het gevaar op de loer. Het aantal incidenten nam ook toe. Vorig jaar liet iemand nog zijn hellebaard op de teen van een toeschouwer vallen. Gelukkig werd er snel ingegrepen en werd een periode van 75 jaar gevaar nu afgesloten.
BRON: http://www.rijnmond.nl/nieuws/05-03-2014/geen-wapens-op-1-april-brielle-door-strenge-regels
Dus rekening houdend dat we een trol in ons midden kunnen hebben, toch een uitgebreide reactie (met knipoog). Maar laten we ons wapenen tegen deze denkbeelden. Dat strengere regelgeving incidenten, ongelukken en gevaar in het algemeen kunnen uitbannen. Personen die alles achter glas willen zetten om incidenten te voorkomen. Het is absurd.
Met groeten,
Marc