(–) Die papierstroom is mij voorbij gegaan, da's wel duidelijk. Ik heb hier een RI&E map liggen, dat is het wel zo ongeveer. Kijk ik over iets heen, Teun?
Beste Henk,
Alleen al op de GVM-Veiligheid site wordt verwezen naar 61 pagina's over veiligheid. Bij de DHM-site is dat een veelvoud. Daar ga ik ga niet eens meer pagina's tellen. Jij hebt je eigen tekst over valbeveiliging op het internet gezet. En er staat méér. In de Gildebrief komt het onderwerp ook vaker ter sprake. De voorzitter maakt in de meest recente Gildebrief nog gewag van 2(!) nieuwe documenten… Is de veiligheidssituatie in de molenwereld nog steeds ‘onaanvaardbaar en onacceptabel’? Dat lees je één keer, maar daarna nooit meer.
Ik geloof in die veiligheidsparadox en in het betoog van Stine Jensen: niet alles voorschrijven. De verantwoording voor de veiligheid moet terug in handen van de molenaar, maar dan wél met het voortdurende en aanhoudende besef dat je als molenaar verschrikkelijke keuzes kan maken! “Het mooie aan deze absolute vrijheid vond ik het volledige vertrouwen dat ik kreeg. Er was niets of niemand die oplegde wat de juiste keuze was. Maar ik bungelde wel telkens boven die afgrond (–). Die afgrond waarboven ik ook vrij was om het verschrikkelijke te kiezen.” Aldus Stine Jensen.
Ik vind dit een mooie afsluiting Henk. Wij worden het niet eens. Ik geloof dat we inmiddels ook wel alle medelezers verloren hebben. Veiligheid blijft taaie kost.