Molentocht.

  • Windvanger.

    Daar zit wel wat in Robert.

  • Edo

    Ik vind: Spelen mag maar wel verantwoord.

    Gr, Edo

  • Windvanger.

    Spelen waar veel waarde aan zit nou daar speel ik liever niet mee.

    Gr Ricardo

  • Edo

    Das waar

  • Robert Swijghuizen

    Als ik eigenaar was van die molen wist ik het wel…

  • Mike Ekelschot

    “in de laatste Molenwereld las ik dat er een molen in België bijna verongelukte om dat deze rondvol op het NO stond en dat 's nachts de wind van achteren kwam en de molen ging draaien. Nu zal er ongetwijfeld zeer gegronde redenen geweest zijn om dit zo te doen maaaar toch….. ”

    persbericht:

    “Nachtelijke windhoos verrast Zandhoven”, in: Gazet van Antwerpen, 29.07.2008.

    Een miniwindhoos heeft in de nacht van zondag op maandag een spoor van vernieling door Zandhoven getrokken. De brandweer kreeg tussen 23.35u ‘s avonds en 10u ’s ochtends 70 noodoproepen, en de alarmlijn bleef de hele dag rinkelen. (…)

    De rukwinden deden de windmolen van Pulderbos op hol slaan. “Een spijtige samenloop van omstandigheden”, zegt molenaar Ludwig Lenaerts. "Ik had de molen zondagnamiddag ‘los’ laten draaien omdat er nauwelijks wind stond en hij stond ook nog opgetuigd met de zeilen.

    Door de storm is hij ongecontroleerd snel beginnen molenwieken.

    Het zeildoek is losgekomen en heeft zich rond de askop vastgedraaid, waardoor hij zichzelf uiteindelijk gestopt heeft." Er sneuvelden 12 spaken van de wiek en het zeildoek scheurde.

    Het binnenwerk bleef zo goed als intact. Wel raakte een geparkeerde auto licht beschadigd door rondvliegend hout.

    Tjsa, kan toch geen “gegronde” reden bedenken dat je tegen middernacht je zeil

    nog voor hebt liggen.

  • Rob Simons

    Een spijtige samenloop van omstandigheden? Zeil dan eerst af voor je naar huis gaat!!

  • Meelmuisje

    Ik vind het toch knap dat jullie allemaal zo zeker weten dat die molen als een gek heeft staan draaien ofzoiets? Ik bedoel waren jullie er allemaal langs geweest;)? Misschien was het niet eens het geval ! Ik ken meerdere molens die gisteravond nog met zeil stonden ! O.a. enkele molens met fokken.

    Gr, Thomas

  • Bart Hoofs

    Mike, al jaren horen we geluiden van molenaars in de provincie Antwerpen dat het wel een keer fout moet gaan in Pulderbos. Nu dit. Moeten we deze lieden nog zien als vakbroeders of mensen die met molentjes spelen???

    Bart

  • Windvanger.

    Hij Thomas ik weet hoe hard het hier waaide in Bargercompas .

    Dan zal het in Meppel ook wel niet wind stil zijn geweest vooral in de nacht niet!!

    En fokken en zei ler voor dan kan ik wel raden en de heren kennende hoe het daar geweest zou zijn. Gr Ricardo die wel gek is maar niet zo gek!!