Beste Allemaal,
Ik denk niet dat jullie er zo zwaar aan moeten trekken, want zo erg was het niet.
Alex heeft in het begin van deze tread 1 zinnetje neergezet, dat de molen met 2 halfjes en later in de lege stond te draaien. Er word meteen gezegt door sommige dat er “onverantwoord” is gedraaid, het is geen speeltje. Ik vind dat er wel heel snel word geoordeeld over iets waar niemand bij was.
En dan word er ook nog even zo'n opmerking geplaatst:
“Als ik eigenaar was van die molen wist ik het wel…” Doe nou niet zo slim, wijsneus met zo'n stomme opmerking. Je weet niet waar je over praat.
Wat Magreet zegt daar zit zeker wel wat van waarheid in, we hebben een goede relatie met de buren en dat moet zo blijven!!
Gisternacht met een pittig windje de molen los getrokken, eerst de molen met 2 halve laten lopen. De wind zat bij ons achter de flat, dus geen optimale hoek maar malen hoeft niet, dus die 2 halven waren niet nodig geweest, maar staat leuk. Na een half uurtje de molen aangehouden i.v.m. zeilslag (we hebben een goede band met de buurt, dat moet zo blijven). Dus verder gegaan in de lege, verschil in snelheid was er NIET. Molen liep 80 90 end, dus dat valt allemaal best mee. Toen de molen in de lege stond te huppelen hebben we de kleppen vertraagd, in de lege vind IK dat geen probleem.
Begin van de morgen de kleppen dwars gezet, zo heeft ie nog een half uurtje staan jengelen. Geloof het of niet, als die kleppen open staan is dat ding niet vooruit te branden 30 end was met deze win het max.
Remklep vertagers.
Wetende dat de veer niet te ver moet worden opgerekt, daarom post-elastieken er tussen gezet. Deze zorgen er voor dat de kleppen bij een end of 80 gaan werken, voor de rest werkt alles gewoon. Simpel maar effectief.
Gr. Bertel en Alex